Най-обичаните марки на Америка

Най-обичаните марки на Америка

В повечето случаи анализът и оценката на големите марки се правят от бизнес пресата на базата на приноса към корпоративните печалби. Разбира се, финансовият успех е важен фактор, който демонстрира колко добре марката се приема от потребителите. Но има и други важни критерии. Например тя да се изследва като обект, разгледан през погледа на клиентите.

На базата на анализи на експертите от CoreBrand, американските автори в „Уолстрийт джърнъл” изследваха най-големите марки в САЩ, които присъстват в класациите на най-влиятелните марки в света, и съставиха списък на най-обичаните марки на Америка. Различното в проучването им бе, че го направиха, наблюдавайки основно това колко е обичана марката от потребителите, доколко те са емоционално свързани с нея и колко голям брой от американците я познават.

Проучването им показва, че това колко е харесвана една марка не е неотменимо свързано с размера на бизнеса. Някои от най-обичаните марки на Америка принадлежат на компании, които се борят със сериозни финансови проблеми. Тези марки обикновено са използвани от голяма група от хора, които ги познават от години. Освен това, потребителската интеракция с продукта или услугата е позитивна. Тези марки са „горещи”, модерни, за тях се говори много по целия свят. Ето кои са те:

   1. Google. Степен на познаваемост (в американски мащаб): 89.3%. Симпатии: 68,6%. Приходи през 2011 г.: 38 млрд. долара. Тази марка обгради живота на Америка и света от 1998 г. насам. BrandZ я класира като втората най-ценна марка. Според изследователската фирма тя е по-скъпа от McDonald’s и Coca-Cola. В САЩ интернет гигантът държи 66,4% от пазара с интернет търсене.

   2. Apple. Степен на познаваемост: 90,1%. Симпатии: 74,5%. Приходи за 2011 г.: 108 млрд. долара. Според CoreBrand и BrandZ това е най-ценната глобална марка. Основното, с което го постига е това, че е силно иновативна. В момента държи дял от 24,2% от пазара на смартфони в САЩ, 68% дял от пазара на таблети и близо 66% от търговията онлайн с филми.

   3. Avon. Позната сред 89% от американците. Обичана в Щатите: 74,4%. Приходи за 2011 г.: 11 млрд. долара. В момента едва ли някои на Уолстрийт би я включил в списък на най-силните марки, заради финансовите проблеми на компанията. Финансовите й резултати бяха слаби в последния отчетен период. Нов изпълнителен директор я оглави. Тя обаче неотменимо присъства в сърцата на потребителките, защото 6,4 млн. американски Avon дами и милиони други жени по целия свят са нейни дистрибутори и са емоционално свързани с нея. Освен козметика, Avon предлага в Америка и часовници, облекло, обувки, домакински принадлежности.

   4. Ford. Позната в 90,7%. Харесвана: 68,1%. Приходи за 2011 г.: 136 млрд. долара. Произходът на популярността на Ford не е труден за обяснение. Марката има история от 1903 г. Основана от Хенри Форд, компанията продава автомобили в Америка 11 десетилетия. Това е може би единственият голям американски автомобилен производител, който не фалира в разгара на кризата в страната през 2009 г. И нямаше нужда правителството на САЩ да го подпомага. Ford държи дял от почти 15% от американския пазар. През миналия месец в Щатите бяха продадени 190 хил. автомобила с тази марка, основна част от които са камионите, характерни за широките пътища в страната.

   5. Microsoft. Степен на познаваемост: 91,9% от американците. 74.8% й симпатизират. Това е една от най-големите компании в света, с които Америка се гордее. Дължи успеха си на революцията на персоналните компютри от 80-те години на 20 век. Apple и Mac също влизат в тази категория. 80% от настолните компютри в Щатите я рекламират всеки ден. Брандът й се разшири от усилията й в областта на конзолните игри.

   6. Dell. 89,2% позната в Съединените щати. 71,3% от хората се чувстват свързани с нея. Компанията държи 11% от глобалния пазар на компютри в първото тримесечие на тази година, сочат последни данни на изследователската фирма IDC. Това оставя зад нея Hewlett-Packard и китайската марка Lenovo. Фирмата спечели много, защото е една от първите в производството на компоненти за десктоп компютрите. Бизнесът й е от 1984 г. В бизнес историята й едно важно решение я направи още по-видима за потребителите: тя бе една от първите, които започнаха да продават компютри онлайн, освен в търговските вериги.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ