Най-печелившата маркетинг стратегия

Най-печелившата маркетинг стратегия

Маркетингът отдавна знае: подпомагането на социални каузи от страна на бизнеса е не само полезно за хората, но и насърчава доверието им. То ги стимулира да купуват. Потребителите след кризата мислят много повече как и за какво да похарчат парите си. Затова социално отговорните компании се ценят повече.

Ако сте решили да подкрепите кауза, това говори добре за вас, отбелязват авторите в американското списание Entrepreneur. Така стимулирате ситуация, в която всички печелят. Дарявате щастие на тези, на които помагате. Спестявате обществени разходи. А клиентите забелязват усилията ви и ги оценяват.

Ето 4 основни начина да споделите корпоративния си алтруизъм с клиентите:

      1. Обозначете продукт и дарете част от средствата от продажбите му за дадена кауза. Такива кампании е виждал всеки от нас. Те са популярни и успешни, защото възпитават във всеки клиент чувството, че чрез покупката си той допринася за нещо значимо или за дадена ценност. В този случай е важно да изберете организация, от която вашите клиенти се интересуват и биха подкрепили. Може да е национална неправителствена организация със социални каузи, свързани с ежедневието, център за медицински изследвания, спортна програма или екологична инициатива. Помнете, че хората са по-склонни да подкрепят кауза, която засяга случващото се близо до дома им.

      2. Създайте символичен знак. Стратегията с молбата клиентът да вземе участие във вашата благородна инициатива изисква по-агресивна пиар и маркетинг кампания. Полезно е да създадете символ на кампанията или рекламни предмети като шапки, тениски, химикалки, ключодържатели, чанти, чрез които хората да могат да демонстрират принадлежността си. Подарявайте тези предмети.

      3. Спонсорирайте специално събитие, което след това да бъде отразено в медиите. В него можете да поканите известни, разпознаваеми лица, чиито снимки можете да разпространите. Едни от най-ефективните подобни събития са тези, със специални атракции за децата. Важно е да създадете в уеб-сайта на компанията си специален раздел за благотворителната кампания, от който хората да могат да почерпят информация. Всеки текст в този раздел трябва да е съпътстван от връзка с Facebook и Twitter, за да могат повече потребители да го харесат и споделят.

      4. Призовете служителите си да се включат като също положат усилия. Това може да се случи като ги мобилизирате и успеете да накарате голяма част от тях да се включат в самата инициатива, ако става дума за събитие в рамките на един ден. Друг вариант е да обвържете ежедневния си бизнес и непосредственото общуване на търговците и администрацията ви с клиентите с каузата. Това може да стане като при всяка консултация или покупка от вашата компания хората в екипите ви споменават и предлагат на клиентите да подкрепят социалната ви инициатива.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ