Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-страхотните маркетинг иновации в историята
Възпяти и не толкова известни герои творчески трансформират през вековете начина, по който компаниите комуникират с клиентите. Сред всички пробиви в тази насока се очертават 15 големи и христоматийни примера, които полагат основите на модерния бизнеса.
Това пише колумниста на американското списание Inc. Джефри Джеймс. Според него тези пробиви са:
Създаването на продуктите и обозначаването им като такива през 3400 г. пр. Хр. Това бил първият в историята маркетинг пробив. Става дума за първото дадено на хората обещание, че ще получат нещо, без да се изненадват неприятно. Първите продукти били глинени печати с клинообразни надписи, запечатващи буркани с хранителни продукти в древен Шумер.
Рекламата на продуктите в магазините през 2500 г. пр. Хр. Ако продавате нещо в магазин, вероятно искате хората да знаят какво има в него, нали? Най-вероятно древните гърци – собственици на магазини, били тези, които започнали да рисуват илюстрации на стоките и услугите си върху стените на сградите, в които магазините им се намирали.
Мястото за реклама от 1609 г. Щом били създадени вестниците, дошло и времето, в което някой се сетил, че те са велик инструмент за формиране на потребителско търсене. Първото поле за реклама в печата било съставено първоначално само от прости бележки, но по-късно се развило в реклама, която изобразява стоките и дори опитва да забавлява.
Тестерите от 1870 г. Идеята възникнала по време на Викторианската епоха като форма на маркетинг, в която компании раздавали ножчета за бръснене, за да продават самобръсначки. По-късно Gillette станала първата фирма, която адаптирала този маркетинг модел.
Директният маркетинг от 1872 г. Първият и вероятно най-успешен опит да се елиминира досадният търговец, който идвал да продава продукти на вратата на дома, се случил с въвеждането на каталог за поръчка по пощата. Aaron Montgomery Ward изпратила на милиони американци „Голямата книга“, която им разказала за хиляди нови стоки.
Търговските телефонни обаждания след 1890 г. Никой не може да каже кога точно те били въведени, но вероятно е било скоро след изобретяването на телефона през 1876 г. и най-вероятно човекът, който е получил това обаждане, е вечерял със семейството си.
Дизайнерските марки от 1918 г. Висшата мода съществувала и преди Коко Шанел да отвори магазините си за облекло, но Шанел въвела изцяло иновативната за времето й идея, че една стока/дреха може да бъде модерна само защото е ушита от дизайнер икона.
Радио и телевизионната реклама от 1923 г. Първите радио реклами били казвани на живо от американския милионер и предприемач в областта на медицината Джон Бринкли по радиостанция KFKB в Канзас. Първият рекламиран по радиото продукт бил начин за лечение на мъжката импотентност чрез трансплантация на кози жлези в мъжките тестиси.
Рекламните договори с известни спортисти от 1927 г.
Мултилевел маркетингът от 1945 г. Производителят на витамини Nutrilite, който сега е част от американската Amway, въвел идеята „продавай дистрибуция, не продукти“.
Бонусите за повече продажби на търговците от 1969 г.
Герила маркетингът от 1984 г. С творческата си книга с това име Джей Конрад Левинсън промени завинаги маркетинга от нещо голямо, скъпо и корпоративно на нещо малко, по-евтино и подривно. От тогава бюджетите не са същото нещо.
Интернет рекламата от 1994 г. В ранната епоха на мрежата единственият начин да се правят пари от нея бил като се продава нещо чрез нея. Онлайн порнографската индустрия дошла до прозрението, че уеб трафика може да се осребрява като се плаща на този, до когото са дошли определен брой кликвания.
„Вирусните“ видеоклипове от 2000 г. Онлайн клипчетата преминаха от любопитно съдържание през 90-те години в маркетинг индустрия през 2000 и след това, с напредъка в развитието на YouTube и реклами като тази с бебетата на кънки на американската марка Evian. Клипове като нея са златен стандарт за масово разпространение.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.