Най-успешното рекламно семейство в Япония

Баща в тялото на куче, чернокож син американец и прислужница – извънземно въплъщение на Томи Лий Джоунс. С това се отличава най-известното семейство в рекламите на телевизионния екран в Япония.

Маркетинг кампаниите в Страната на изгряващото слънце отдавна са много напреднали в дигитално отношение, но и непонятни на европейския зрител. Нравите в държавата, която не разбира маркетинга като западна концепция, са твърде различни. В нея има афинитет към фантастичното, анимацията, странното за американци и зрители от Стария континент. Свидетелство за това е и този случай.

Екранното семейство Ширато е в центъра на маркетинг кампания на японския телеком Softbank от години. Членовете му станаха най-популярните повтарящи се рекламни образи в Япония, отбелязва AdWeek. Сами по себе си те носят своето очарование, разбираемо за азиатците. Освен това, ако бъдат описани, някои от европейските и американски персонажи от света на рекламата вероятно биха се сторили на мнозина не по-малко налудничави или глупави.

Семейство Ширато от рекламите е съставено от бащата - говорещо куче на име Отосан ("Баща" на японски език), сина Коджиро, майката Масако и дъщерята Ая. Една от рекламите с него може да видите след текста.

Кампанията е любима на нацията през последните шест години. Към днешна дата е истинска рекламна сага, съставена от 133 спота. Те изграждат Softbank от новодошъл в телеком индустрията до втория най-голям японски телекомуникационен оператор. Това е една от най-успешните рекламни кампании в Япония за всички времена, коментира japantimes.co.jp.

Първата реклама със семейство Ширато, по презимето на кучето баща, е излъчена през юни 2007 г. Тя набира популярност и става повод за втора реклама с героите. Така възниква поредицата, чийто 133-и епизод се върти в националния ефир на Япония в момента.

Маркетинг директорът на Softbank Тацуро Курисака не се ангажира да даде точна оценка за стойността на рекламите "Отосан" за компанията, но би казал, че те се реализират в съотношение цена за изработката/стойност - 1:20 или 1:30.

Данните са още по-забележителни, имайки предвид, че в последните години корпоративна Япония е сменила тактиката да се фокусира по-малко върху примамването на хората с реклами към търсене на по-висока ефективност от всяка отделна кампания, коментират маркетинг анализатори в Токио.

Защо куче и защо точно то, като глава на семейство, съставено от хора? Идеята има трима бащи – криейтив директорът Хироши Сасаки, специалистът по ТВ рекламно планиране Йошимицу Сауамото и президентът на Softbank Масайоши Сан, известна фигура в Япония.

Историята започва през 2004 г., когато Сасаки пристига в офиса на Сан с рекламен проект. До този момент Softbank e успешна компания в областта на информационните технологии. Сан е амбициозен президент, а Сасаки – ветеран в криейтива с десетки хитови реклами зад гърба си. Година по-късно рекламистът напуска най-голямата агенция в Япония Dentsu и създава своя собствена рекламна компания – Shingata.

"Производителят на компютри Apple създава известната си реклама с лозунга Think Different, показвайки хора, променили курса на света – Алберт Анщайн, Боб Дилън, Махатма Ганди и т.н. Аз си направих шега с рекламата и добавих снимка на Сан", разказва 57-годишният рекламен експерт Сасаки. Целта му била да убеди Сан да му даде тотален контрол върху корпоративната идентичност на Softbank, за която президентът дал по-ранни индикации, че искал да поднови.

И всичко, което замислил, проработило.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ