Най-успешното рекламно семейство в Япония

Баща в тялото на куче, чернокож син американец и прислужница – извънземно въплъщение на Томи Лий Джоунс. С това се отличава най-известното семейство в рекламите на телевизионния екран в Япония.

Маркетинг кампаниите в Страната на изгряващото слънце отдавна са много напреднали в дигитално отношение, но и непонятни на европейския зрител. Нравите в държавата, която не разбира маркетинга като западна концепция, са твърде различни. В нея има афинитет към фантастичното, анимацията, странното за американци и зрители от Стария континент. Свидетелство за това е и този случай.

Екранното семейство Ширато е в центъра на маркетинг кампания на японския телеком Softbank от години. Членовете му станаха най-популярните повтарящи се рекламни образи в Япония, отбелязва AdWeek. Сами по себе си те носят своето очарование, разбираемо за азиатците. Освен това, ако бъдат описани, някои от европейските и американски персонажи от света на рекламата вероятно биха се сторили на мнозина не по-малко налудничави или глупави.

Семейство Ширато от рекламите е съставено от бащата - говорещо куче на име Отосан ("Баща" на японски език), сина Коджиро, майката Масако и дъщерята Ая. Една от рекламите с него може да видите след текста.

Кампанията е любима на нацията през последните шест години. Към днешна дата е истинска рекламна сага, съставена от 133 спота. Те изграждат Softbank от новодошъл в телеком индустрията до втория най-голям японски телекомуникационен оператор. Това е една от най-успешните рекламни кампании в Япония за всички времена, коментира japantimes.co.jp.

Първата реклама със семейство Ширато, по презимето на кучето баща, е излъчена през юни 2007 г. Тя набира популярност и става повод за втора реклама с героите. Така възниква поредицата, чийто 133-и епизод се върти в националния ефир на Япония в момента.

Маркетинг директорът на Softbank Тацуро Курисака не се ангажира да даде точна оценка за стойността на рекламите "Отосан" за компанията, но би казал, че те се реализират в съотношение цена за изработката/стойност - 1:20 или 1:30.

Данните са още по-забележителни, имайки предвид, че в последните години корпоративна Япония е сменила тактиката да се фокусира по-малко върху примамването на хората с реклами към търсене на по-висока ефективност от всяка отделна кампания, коментират маркетинг анализатори в Токио.

Защо куче и защо точно то, като глава на семейство, съставено от хора? Идеята има трима бащи – криейтив директорът Хироши Сасаки, специалистът по ТВ рекламно планиране Йошимицу Сауамото и президентът на Softbank Масайоши Сан, известна фигура в Япония.

Историята започва през 2004 г., когато Сасаки пристига в офиса на Сан с рекламен проект. До този момент Softbank e успешна компания в областта на информационните технологии. Сан е амбициозен президент, а Сасаки – ветеран в криейтива с десетки хитови реклами зад гърба си. Година по-късно рекламистът напуска най-голямата агенция в Япония Dentsu и създава своя собствена рекламна компания – Shingata.

"Производителят на компютри Apple създава известната си реклама с лозунга Think Different, показвайки хора, променили курса на света – Алберт Анщайн, Боб Дилън, Махатма Ганди и т.н. Аз си направих шега с рекламата и добавих снимка на Сан", разказва 57-годишният рекламен експерт Сасаки. Целта му била да убеди Сан да му даде тотален контрол върху корпоративната идентичност на Softbank, за която президентът дал по-ранни индикации, че искал да поднови.

И всичко, което замислил, проработило.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Макрон: Свободата в Европа е изправена пред най-голямата заплаха от Втората световна война насам
Солени глоби грозят търговците в Гърция, ако подвеждат клиентите при сезонните намаления
Цитат на деня
Въвеждат ясни критерии как трябва да изглеждат етикетите лев-евро на стоките
Караджов: Вече няма "вратички" за заобикаляне на системата за обучение на шофьори