Накъде водят всички пътища в маркетинга

Накъде водят всички пътища в маркетинга

Накъде водят всички пътища в маркетинга

Мобилните технологии станаха ключов канал, чрез който хората се свързват един с друг по целия свят. С тях те управляват графика си, финансите си, присъствието си в социалните мрежи и се ориентират онлайн на пътя и по пътя към покупката. Въпреки това много фирми се отнасят към мобилния маркетинг като към нещо допълнително.

Техническите изисквания в мобилните технологии попадат в полето на специалисти. Ключът към това да се печели с тях обаче се крие в това да се осъзнае, че мобилността всъщност обеднява четирите основни маркетинг дисциплини на фирмата: социалните мрежи, маркетингът към купувачите, промоциите и управлението на връзките с клиента (CRM).

Социалното

Не бива да е изненада за никого, че за все повече и повече хора смартфоните са връзката със социалните им мрежи. Това е най-лесният начин бързо да бъде споделена снимка или преживяване по пътя за вкъщи. Според последното проучване на Forrest броят на пълнолетните, които използват мобилните услуги за достъп до социалните мрежи почти се е удвоил от 2010 до 2011 г. Употребата му се е увеличила с около 43% при потребителите на възраст 12-17 г.

Хората използват мрежите не само за да изпращат съобщения в Twitter, да проверяват и обновяват статуса си, но и за да изтеглят дневни сделки, да получават достъп до марката им в мрежите и да правят препоръки на продуктите.

Купувачът

Да бъде мобилизирана истинската сила на мобилния маркетинг означава да бъде разбрана ролята и потенциала му чрез процеса на купуване и пазаруване. Със своите възможности да бъдат наблюдавани часовете на магазините, да бъдат получавани насоки, да се четат коментари и сключват сделки мобилността вече е добила възможност да фукционира като информиран шопинг асистент 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Потенциалът е огромен. Актуални данни сочат, че магазините, които само предоставят оптимизирани сайтове, покачват обвързването с потребителя до 85%. 51 на сто от тези клиенти твърдят, че е по-вероятно да потърсят стоките на продавачи с такива сайтове, сочат данни на Brand Anywhere и Luth Research

Промоциите

Независимо дали става дума за приложение за смартфон или сайт, маркетьорите не могат да считат, че щом го създадат клиентите веднага ще дойдат, да не говорим за "свалят", "ангажират", "включват се в...", "участват". Със стотици хиляди приложения и сайтове в мрежата предложенията в мобилните технологии трябва да стимулират обвързаност и да добавят стойност и/или да бъдат полезни в това да стимулират вече случващо се участие на хората в маркетинг инициативите. Само сравнете броя на приложенията, които използвате с телефона си този месец и другите в предишния и ще разберете какво имам предвид. В резултат брандираните игри, наградите, таргетираните оферти и уникалните преживявания са много важни за първоначалните процеси и последвалото ги участие.

Връзките с клиента

Разбира се, крайната цел на изброеното по-горе е да бъдат изградени дълготрайни връзки с хората, които позволяват на маркетолога да добие по-добра представа за това какво клиентът иска и от какво се нуждае.

Уилиям Роузън в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ