Нека се върнем към реалността

Нека се върнем към реалността

Нека се върнем към реалността

Преди два дни ви съобщихме за решението на британския регулатор на рекламното съдържание ASA да забрани публикуването на печатни реклами на L'Oreal с актрисата Джулия Робъртс и супермодела от 90-те години Кристи Търлингтън.

В рекламите Робъртс е лице на козметика с марката Lancôme, a Търлингтън на Maybelline. Причината за забраната на визиите е оплакване, че те са дигитално манипулирани. Жалбата е била подадена от британския депутат от Либералната партия Джо Суинсън, която води война срещу „прекалено съвършените, нереални изображения“ на жените в медиите.

По този повод „МениджърНюз” получи отговор и коментар от Ели Герганова, председател на УС на Националния съвет по саморегулация в рекламата (НСС), който работи за етична, законна и почтена търговска комуникация в България. Текстът на коментара е озаглавен „Нека се върнем към реалността!”. Ето какво гласи той:

„Присъединявам се към този призив на британската депутатката Джо Суинсън, по чиято жалба тези дни Британският орган за саморегулация, налагащ етичните стандарти в рекламата (АSА) забрани излъчването на реклами на козметичната марка L`Oreal с участието на Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън, заради компютърнo манипулиране на снимките.

За мен красотата е състояние на духа. А духът е всичко, което ние хората представляваме. Духът е по-силен от всяко физическо несъвършенство на тялото. Колкото повече култивираме е себе си духовното си богатство, толкова по-комфортно ще се чувстваме в собствените си тела и хората ще ни приемат и обичат не заради пластичните интервенции и вложеното количеството силикон, а заради нас самите, заради нашата неповторима персоналност.

В противен случай, всяко коригирано несъвършенство за момент ще ни направи щастливи, но в следващия момент пак ще сме нещастни от съществуването на друго свое физически несъвършенство или от това, че някой друг излежда по-добре. И така до безкрай ще затъваме в блатото на липсата на самочувствие и неудовлотвореност. А има ли неудовлетворен човек, който да е напълно щастлив?

Затова колкото по-добре разберем силата на това което наистина сме, колкото по-рано се обърнем към реалността и опознаем себе си, колкото по-осъзнато демонстрираме нашата автентичност, толкова по-голямо ще е нашето самочувствие. Хората, които ние харесваме и обичаме ще ни виждат като най-красивото нещо на света и ще ни отвръщат с любов. И тогава нашата радост от живота ще бъде най-голяма.

Рекламата има своята роля в култивирането на това разбиране. Много мои близки и колеги сега ми се обаждат, интуитивно правейки аналогия между случая с рекламата на L`Oreal станалия вече известен у нас случай с билборд-рекламите на д-р Енчев.

Налага се да спомена палиативните действия на този рекламодател след решенията на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация. Вместо да свали неетичните послания, рекламодателят реши залепи стикер „цензура” и то само на определение места в столицата. Иначе щяло да му струва много пари! А каква цена плаща обществото за такива послания? Каква цена плаща общината, която се е ангажирала да бди за добрите обществени нрави във външната реклама? Каква цена плащат професионалните асоциации, които искат да защитават доброто име на индуструята?

Да, в България някак си нещата стават по-бавно и по-трудно. Най-бавно се променя културата и мисленето. Въпреки това аз съм убедена, че такива рекламодатели в бъдеще ще има все по-малко. Добрите професионалисти у нас вече разбират факта, че в съвременния свят, отговорностите, лоялността, прозрачността и доверието са новите измерители на успеха. Вече не е достатъчно само да се спазват определените със закон норми. Като по-висша форма на самоконтрол, саморегулацията е доброволно придържане към система от етични правила и принципи на добри практики.

Още Адам Смит, апологът на капиталистическият свободен пазар е открил, че именно свободния пазар сам налага стойности като отговорност, честност, въздържаност, вещина, самоконтрол. Тези морални стойности според него са залог за постигането на желаното богатство и власт. Личният интерес е двигател на иновациите, предприемчивостта и развитието. Самоконтролът е благоразумие и само-ограничаване, произтичащо от само-познание и грижа за другите.

Едва ли има нужда да споменавам, че L`Oreal дори и не помислят да не изпълнят решението на АSA, защото тогава срещу тях ще се изправи не само държавната и местна власт, професионалните асоциации, изтъкнати политици и общественици, но и техните собствени клиенти!"

Припомняме, че говорител на Lancôme реагира на забраната като заяви пред британските медии, че от компанията са разочаровани от решението на регулатора. Представителите й не смятат, че публикуваните реклами преувеличават ефекта след използването на продуктите им. Те цитират свое проучване, според което 77% от 100 изследвани жени са се съгласили, че лицето им изглежда по-светло и изчистено след като са използвали рекламираната от Джулия Робъртс козметика за лице на Lancôme.

Освен това в официално изявление от Maybelline коментираха, че рекламата им с Търлингтън видимо има илюстрован ефект, „но някои линии са все още ясно видими в илюстрацията” и не вярват, че тя преувеличава ефекта от козметиката им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ