Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Нека се върнем към реалността
Преди два дни ви съобщихме за решението на британския регулатор на рекламното съдържание ASA да забрани публикуването на печатни реклами на L'Oreal с актрисата Джулия Робъртс и супермодела от 90-те години Кристи Търлингтън.
В рекламите Робъртс е лице на козметика с марката Lancôme, a Търлингтън на Maybelline. Причината за забраната на визиите е оплакване, че те са дигитално манипулирани. Жалбата е била подадена от британския депутат от Либералната партия Джо Суинсън, която води война срещу „прекалено съвършените, нереални изображения“ на жените в медиите.
По този повод „МениджърНюз” получи отговор и коментар от Ели Герганова, председател на УС на Националния съвет по саморегулация в рекламата (НСС), който работи за етична, законна и почтена търговска комуникация в България. Текстът на коментара е озаглавен „Нека се върнем към реалността!”. Ето какво гласи той:
„Присъединявам се към този призив на британската депутатката Джо Суинсън, по чиято жалба тези дни Британският орган за саморегулация, налагащ етичните стандарти в рекламата (АSА) забрани излъчването на реклами на козметичната марка L`Oreal с участието на Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън, заради компютърнo манипулиране на снимките.
За мен красотата е състояние на духа. А духът е всичко, което ние хората представляваме. Духът е по-силен от всяко физическо несъвършенство на тялото. Колкото повече култивираме е себе си духовното си богатство, толкова по-комфортно ще се чувстваме в собствените си тела и хората ще ни приемат и обичат не заради пластичните интервенции и вложеното количеството силикон, а заради нас самите, заради нашата неповторима персоналност.
В противен случай, всяко коригирано несъвършенство за момент ще ни направи щастливи, но в следващия момент пак ще сме нещастни от съществуването на друго свое физически несъвършенство или от това, че някой друг излежда по-добре. И така до безкрай ще затъваме в блатото на липсата на самочувствие и неудовлотвореност. А има ли неудовлетворен човек, който да е напълно щастлив?
Затова колкото по-добре разберем силата на това което наистина сме, колкото по-рано се обърнем към реалността и опознаем себе си, колкото по-осъзнато демонстрираме нашата автентичност, толкова по-голямо ще е нашето самочувствие. Хората, които ние харесваме и обичаме ще ни виждат като най-красивото нещо на света и ще ни отвръщат с любов. И тогава нашата радост от живота ще бъде най-голяма.
Рекламата има своята роля в култивирането на това разбиране. Много мои близки и колеги сега ми се обаждат, интуитивно правейки аналогия между случая с рекламата на L`Oreal станалия вече известен у нас случай с билборд-рекламите на д-р Енчев.
Налага се да спомена палиативните действия на този рекламодател след решенията на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация. Вместо да свали неетичните послания, рекламодателят реши залепи стикер „цензура” и то само на определение места в столицата. Иначе щяло да му струва много пари! А каква цена плаща обществото за такива послания? Каква цена плаща общината, която се е ангажирала да бди за добрите обществени нрави във външната реклама? Каква цена плащат професионалните асоциации, които искат да защитават доброто име на индуструята?
Да, в България някак си нещата стават по-бавно и по-трудно. Най-бавно се променя културата и мисленето. Въпреки това аз съм убедена, че такива рекламодатели в бъдеще ще има все по-малко. Добрите професионалисти у нас вече разбират факта, че в съвременния свят, отговорностите, лоялността, прозрачността и доверието са новите измерители на успеха. Вече не е достатъчно само да се спазват определените със закон норми. Като по-висша форма на самоконтрол, саморегулацията е доброволно придържане към система от етични правила и принципи на добри практики.
Още Адам Смит, апологът на капиталистическият свободен пазар е открил, че именно свободния пазар сам налага стойности като отговорност, честност, въздържаност, вещина, самоконтрол. Тези морални стойности според него са залог за постигането на желаното богатство и власт. Личният интерес е двигател на иновациите, предприемчивостта и развитието. Самоконтролът е благоразумие и само-ограничаване, произтичащо от само-познание и грижа за другите.
Едва ли има нужда да споменавам, че L`Oreal дори и не помислят да не изпълнят решението на АSA, защото тогава срещу тях ще се изправи не само държавната и местна власт, професионалните асоциации, изтъкнати политици и общественици, но и техните собствени клиенти!"
Припомняме, че говорител на Lancôme реагира на забраната като заяви пред британските медии, че от компанията са разочаровани от решението на регулатора. Представителите й не смятат, че публикуваните реклами преувеличават ефекта след използването на продуктите им. Те цитират свое проучване, според което 77% от 100 изследвани жени са се съгласили, че лицето им изглежда по-светло и изчистено след като са използвали рекламираната от Джулия Робъртс козметика за лице на Lancôme.
Освен това в официално изявление от Maybelline коментираха, че рекламата им с Търлингтън видимо има илюстрован ефект, „но някои линии са все още ясно видими в илюстрацията” и не вярват, че тя преувеличава ефекта от козметиката им.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.