Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Нелепите провали на рекламното позициониране
Преди седмица едно от най-уважаваните издания в света – американският вестник „Ню Йорк Таймс”, влезе в клуба на медиите, "отличили се" с неадекватно рекламно позициониране. Изглежда, злополучното поставяне на реклама до заглавия от деня е нещо, което се случва и на най-добрите.
За случая разказа Business Insider. Историята е в това, че над заглавие по темата за изчезналия на 8 март малайзийски Боинг, което гласи „Малайзия твърди, че самолетът е паднал в океана”, сайтът на вестника завъртя банер реклама на таблета iPad Air на Apple с водолаз в подводна среда. Надпис върху рекламата гласи „Вижте уникалните начини, по които хората по света използват iPad Air”. Самата кампания на Apple е хубава. Вече сме ви я представяли. Позиционирането обаче изигра лоша шега както на медията, така и на рекламодателя.
Представител на „Ню Йорк Таймс” коментира по-късно пред списание Advertising Age, че е „злочесто съвпадение, че точно този криейтив се е завъртял близо до конкретната статия”. Рекламата е свалена по взаимно съгласие с рекламодателя. От вестника обмислят възможностите за представяне на точно тази кампания отново.
Неуместните случаи на рекламно позициониране зачестяват в онлайн пространството, където се въртят всевъзможни послания в банер рекламата. Иначе, не са нещо ново като явление. Известни са и комични, и тъжни прояви от такова естество във външната реклама и печата. Например, поставянето на два билборда със заглавия, които си противоречат, или осмиват един друг.
Виж още: Най-злополучното рекламно позициониране
Случва се на множество медии, чиито грешки са забелязвани от бдителните потребители по света и документирани със скрийншот, който впоследствие се завърта в мрежата. За такъв пример се сочи и Би Би Си. Британската обществена медия, която налага висок стандарт в глобалната журналистика, публикува в сайта си BBC News заглавието „Обама спечели исторически американски избори” и до него сложи реклама на прах за пране с мотото „За по-бели, бели неща”. Някои читатели на сайта разчетоха това като злополучно позициониране, защото Барак Обама е първият чернокож американски държавен глава.
Една от класиките, които се въртят в мрежата от години, остава реклама в мол на Turkish Airlines, в която на ескалатор за слизане е залепена илюстрация на самолет, който се е насочил надолу, сякаш пада.
Поуките от всички тези случаи остават освен за рекламните агенции и за екипите, админстриращи уебсайтовете. Броят на нелепите провали на рекламно позициониране в интернет става все по-голям. Информацията в мрежата е все повече. Новините се публикуват след минути. Неподходящите банери до тях обаче остават с часове.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.