Нелепите провали на рекламното позициониране

 Нелепите провали на рекламното позициониране

Преди седмица едно от най-уважаваните издания в света – американският вестник „Ню Йорк Таймс”, влезе в клуба на медиите, "отличили се" с неадекватно рекламно позициониране. Изглежда, злополучното поставяне на реклама до заглавия от деня е нещо, което се случва и на най-добрите.

За случая разказа Business Insider. Историята е в това, че над заглавие по темата за изчезналия на 8 март малайзийски Боинг, което гласи „Малайзия твърди, че самолетът е паднал в океана”, сайтът на вестника завъртя банер реклама на таблета iPad Air на Apple с водолаз в подводна среда. Надпис върху рекламата гласи „Вижте уникалните начини, по които хората по света използват iPad Air”. Самата кампания на Apple е хубава. Вече сме ви я представяли. Позиционирането обаче изигра лоша шега както на медията, така и на рекламодателя.

Представител на „Ню Йорк Таймс” коментира по-късно пред списание Advertising Age, че е „злочесто съвпадение, че точно този криейтив се е завъртял близо до конкретната статия”. Рекламата е свалена по взаимно съгласие с рекламодателя. От вестника обмислят възможностите за представяне на точно тази кампания отново.

Неуместните случаи на рекламно позициониране зачестяват в онлайн пространството, където се въртят всевъзможни послания в банер рекламата. Иначе,  не са нещо ново като явление. Известни са и комични, и тъжни прояви от такова естество във външната реклама и печата. Например, поставянето на два билборда със заглавия, които си противоречат, или осмиват един друг.

Виж още: Най-злополучното рекламно позициониране

Случва се на множество медии, чиито грешки са забелязвани от бдителните потребители по света и документирани със скрийншот, който впоследствие се завърта в мрежата. За такъв пример се сочи и Би Би Си. Британската обществена медия, която налага висок стандарт в глобалната журналистика, публикува в сайта си BBC News заглавието „Обама спечели исторически американски избори” и до него сложи реклама на прах за пране с мотото „За по-бели, бели неща”. Някои читатели на сайта разчетоха това като злополучно позициониране, защото Барак Обама е първият чернокож американски държавен глава.

Една от класиките, които се въртят в мрежата от години, остава реклама в мол на Turkish Airlines, в която на ескалатор за слизане е залепена илюстрация на самолет, който се е насочил надолу, сякаш пада.

Поуките от всички тези случаи остават освен за рекламните агенции и за екипите, админстриращи уебсайтовете. Броят на нелепите провали на рекламно позициониране в интернет става все по-голям. Информацията в мрежата е все повече. Новините се публикуват след минути. Неподходящите банери до тях обаче остават с часове. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ