Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Нов термин на хоризонта - „новата, глобална психика“
Да спрем да говорим за "поколението Y". Да започнем да анализираме "новата, глобална психика" на хората в света, в който живеем. Тя е това, което всъщност се проявява.
Това пише в коментар в LinkedIn Филип фон Борис - съосновател и главен изпълнителен директор на компанията Refinery29.
Ето как продължава той.
В последните четири години ни атакуват с прегледи на представянето на Y поколението. Събития, писмени анализи и семинари се опитват да разглеждат на части това толкова обсъждано поколение. Истината е обаче, че трябва да спрем да използваме термина "Y". Отличителните черти на поколението Y бяха смесени до неразбираемост. Чували сме, че това поколение се състои от високо образовани хора с дефицит на дълготрайно внимание и нарцистични наклонности. Така обаче губим от фокус най-важното, което трябва да знаем за тях - културата им на мислене. Тя е такава, че става дума за едно мащабно, прогресивно, ново глобално поколение, създадено въз основа на историята на миналите поколения и техния опит, влияещо върху хората на бъдещето по мощен и позитивен начин.
Време е да променим разговора от тема за "него", в тема за "нас", защото това сме ние.
Твърди се, че поколението Y се състои от по-мързеливи хора, които са в известна степен бунтари - съпротивляват се срещу това да се впишат в общоприетите норми. Те са разсейвани от технологиите и превзети от профилите си в социалните медии, казват. Всъщност, това са заблуди. По-скоро става дума за работливо и много фокусирано върху кариерата поколение, което разполага с безпрецедентен достъп до информация. Представителите му са свързани със света, но гледат на себе си като на индивидуалност. Нетърпеливи са да създадат промяна в различни области - на политиката, екологията, храненето, технологиите и много други. Имат неописуема самоувереност, вродено чувство за власт и вяра в собствените сили. Такива сме всички ние.
Невралгичният център на това поколение се намира в пресичането на идентичността със самоизразяването. Става дума за нагласа, доминирана от индивидуализма, предприемачивостта и желанието за промяна. Тази нагласа не се е родила във вакуум. Тя е протекла от предишните генерации, за да еволюира в новата, глобална психика. Ние сме най-силното поколение, защото вярваме в активизма и неподчинението, както предците ни от поколението X. В същото време стоим върху раменете на следващото младо поколение, което ще управлява света.
Социалните медии са мегафона на Y поколението. То ги използва, за да отрази как се случва промяна. Новинарският поток във всеки профил на човек в социална медия съчетава най-разнообразни новини - от снимки на семейства, през отзиви за покупки с намаление в молове, до анализи на световната финансова криза и забавни видеоклипове на котки. И не сме обидени от тази смесица! Защото ние сами сме я създали. Всъщност, я очакваме. Очакваме миксът.
Новата култура на мислене се разви като отражение на нагласата, че приемаме разнообразието. Това е нещо, което ще има ефект през идните години. Този начин на мислене се развива до факта, че става дума за поколение, което е задвижвано от ценностите, не от марките. Или до факта, че това е най-разноликото, прогресивно поколение, раждано някога. То е изпълнено със собствен стил, творчески заряд и начин на живот. Случва се културна промяна, в която се преминава към ситуация, където всяко, дори най-дребно решение, което правим - от начина, по който си пием кафето, до цвета на връзките на обувките - е много важно, защото отразява индивидуалността ни. Разкрива що за човек сме. Често показва дори ценностната ни система.
Всичко казано дотук означава, че трябва да спрем да разглеждаме хората като принадлежащи на поколението Y и да започнем да говорим изцяло за "хора" и за новата, глобална психика. Компаниите трябва да стъпят крачка напред и да се свържат с нещата, които наистина означават нещо за клиентите, забравяйки въпроса "Това безопасно ли е за моята марка?". Трябва да приемат автентичното говорене, за да станат иновативни и да обогатят начините, по които хората говорят като цяло. Глобалната психика ни призовава да излезем извън познатата игра, да спрем да работим в рамките, с които сме свикнали, и да се включим в новото развитие на културата и глобализацията по такъв начин, който е изцяло уникален за нас.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.