Нова фирма, но печели уважение. Как?

Нова фирма, но печели уважение. Как?

Нова фирма, но печели уважение. Как?

Не е задължително да сте на достойна за уважение възраст, за да накарате публиката да ви уважава. Ако сте млад човек с малко професионален опит, има и друг начин да я впечатлите, за да се отнесе сериозно към вас - разкажете добра история.

Това съветват авторите в сайта YoungEntrepreneur. Според тях добрият разказ обединява хората, има силата да промени мнението им, провокира разговор. Независимо дали е разказан лично, под формата на съобщение в Twitter, където символите са 140, или в блог, съдържанието остава цар. С него аудиторията най-трайно се обвързва с марката - било то лична или корпоративна.

При толкова много съдържание, което се разпространява непрекъснато по множество различни канали, как да придадем живот на своя разказ? Как да го одухотворим ако е поднесен под формата на текст? „Не е задължително да сте живели по време на Втората световна война, за да разкажете добра история от тогава“, коментира журналистката Лорън Пъркинс. Според нея е най-важно да се създаде съдържание, което резонира с хората на които се говори. В случая на бизнеса - с потенциалните клиенти. За да бъде разказът най-автентичен от значение е да се познава добре публиката.

Пъркинс определя няколко съвета по темата, изхождайки от дългогодишната си професионална практика на писане на текстове. Ето какви са те:

1. Опознайте аудиторията си. Това е най-ключовата съставка в изготвянето на ангажиращо съдържание. От изключително значение е да знаете към кого се обръщате. Къде се намира аудиторията ви? Според местоположението й новините в определен район могат да бъдат далеч по-интересни за хората от тези в друг. Предимно от мъже ли е съставена или от жени? По-възрастни, или съвсем млади хора? Младите и възрастните поколения се обвързват със съдържание по съвсем различен начин.

2. Определиете подходящото съдържание. Изберете теми, които публиката ви вероятно би искала да чуе, дори да не е наясно с това все още. Имайки предвид това, придържайте се към следните принципи:

● Своевременност. Никой не иска да му разказват остарели теми, които са били широко коментирани преди седмица. Постарайте се историята ви, дори да е от преди десетилетия, да има отношение към нещо актуално, което в момента се случва по света.

● Противоречие. Ще предложите ли тема, която разделя хората на два противоположни отбора. Въпреки че с повдигането й можете да отблъснете определена част от аудиторията, същевременно ще създадете повод за разговор, може би дори за разгорещен дебат.

● Формат. Изберете правилния начин за поднасяне на историята си. Ако рекламирате марка в социална мрежа, във Facebook можете да попаднете с циркулиращ линк, в който има интересна текстова публикация. В Pinterest ще привлечете вниманието с поредица от снимки (на продукти/услуги).

3. Бъдете себе си. Ако сте сигурни в себе си и говорите умно, гласът ви ще бъде чут. Що се отнася до марките, отделете време, за да помислите как би звучал гласът на вашата компания. Сериозен или с чувство за хумор?

4. Създайте си правилен график на дистрибуцията. Всички сме премахвали страниците на марки в социалните мрежи от любимите ни интереси. Отписвали сме „приятели“, отказвали сме се от обновленията на хора и фирми, както и от получаваните нюзлетъри. Ако публикувате твърде много и често има шанс феновете и последователите ви да пожелаят да излязат от създадената от вас общност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ