Нови технологии - нови маниери

Нови технологии - нови маниери

С новите технологии идват и нови маниери. Всичко това, естествено, е от значение за маркетинга. В момента е особено значимо заради масовизирането на смартфоните.

Телефонът се превръща в новата масова медия на бъдещето, съчетаващ компютър, чат, фотоапарат, видеокамера, устройство за споделяне, интернет търсачка, навигация, енциклопедия и обикновена зелена слушалка за набиране. Ето защо рекламата в него нараства (както и в таблетите).

Най-често тя е насочена към най-младата аудитория между 18 и 29-годишна възраст. За нейните навици и разбирания разказва материал на Business Insider. Американско изследване, цитирано от бизнес сайта, посочва кои са приликите и разликите между телефонната комуникация на младите и по-възрастните. Проучването е проведено в Щатите от изследователската фирма Survey Monkey. 60% от анкетираните са жени. Най-голям брой от участниците имат бакалавърско образование. Някои от основните изводи са следните:

● Почти никой от поколението между 18 и 29 не смята, че е неприемливо да вдигнеш телефона по време на вечеря с познат човек.

Ако обаждането е по работа е най-вероятно тези потребители да го приемат.

● Мнозина сред тях смятат също, че е напълно естествено и приемливо да проверяваш Facebook профила си или Twitter по време на вечеря.

Те изпращат sms-и докато вечерят. Получават такива по всяко едно време. Комуникират чрез приложенията за изпращане на съобщения.

● При специални поводи обаче уравнението в този своеобразен „телефонен етикет“ се променя. Особено когато става дума за романтична среща. Тогава червената слушалка е предпочитана.

Младите хора не оставят гласови съобщения.

● Въпреки че редица източници твърдят обратното, те все пак проверяват гласовата си телефонна поща.

Електронната поща за тях е неизбежна. Телефонът предоставя платформа за непрестанното й преглеждане – у дома, на работа, в движение. Това прави имейл маркетингът все още ефективен, макар че много от големите рекламодатели го пренебрегват в рекламните си бюджети за сметка на инвестиции в кампаниите в социалните мрежи и банери.

● За повечето потребители на смартфони е абсолютно нормално да публикуваш снимка на приятел в социални мрежи и приложения без да искаш разрешението му. Този подход е друг при по-възрастните.

Следенето, преглеждането на профилите на познати във Facebook и отбелязването им в публикации със снимки, видео и текст се смята за нормално. Оттук следва, че всичко, публикувано и препоръчано от интересен приятел или познат в социалната мрежа, продължава да действа като повече от ефективна реклама.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ