Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Новите правила в новите медии
Какви са фундаменталните разлики между новите и традиционните медии? Да вземем например един от определящите за корпоративната репутация кризисни казуси – намирането на „скелета в гардероба.” , т.е. голям гаф, костващ името на компанията. Никога не е било приятно. Но, описано във вестника, живее един ден. В списание – седмица или месец. В интернет обаче често няма разлика между скандала днес и негативи с петгодишна давност, защото зависи предимно от търсенето по ключови думи. Което е мега неприятно! На практика, неизличимо. Затова модерният подход към изграждането и поддържането на корпоративен имидж и кризисните комуникации трябва да става по нови правила.
Анализ на риска
В интернет всеки негатив остава завинаги. По тази причина акцентите в управлението на корпоративната репутация трябва ефективно да се смесят с кризисната комуникация. Не е толкова сложно, колкото звучи. Започнете с простичка проверка - напишете в най-популярните търсачки името на вашата компания в съчетание с думи като „ад”, „изроди”, „лъжа”, „лошо”. Тутакси много неща ще ви станат ясни. За по-задълбочен анализ си струва да се направи мониторинг и анализ на социалните мрежи. Тогава всички репутационни рискове ще са като на длан. Оттам нататък следва активната стратегия – компанията трябва да започне разговор с хората в социалните мрежи, да ги изслушва, да приема мненията им, да ги убеждава и да решава проблемите им.
Постоянна готовност за промени
С натрупаната от обратната връзка информация трябва да се направи нещо. Това е най-сложното, защото промените са болезнен процес за всяка организация, особено промените в полза на клиентите, защото те винаги са свързани със загуба на пари.
Но главната задача на екипа, отговорен за поддържането на фирмената репутация е да устои на всеобщата съпротива и да настоява за такива промени. Няма място за илюзии, клиентите очакват решителни действия!
Предотвратяване на кризи
В края на 2008 г. авиокомпанията на сър Ричард Брансън, Virgin Atlantic се сблъсква със следния проблем: в служебен чат във Facebook, един от пилотите на компанията нарича пасажерите говеда и добитък. Но, по някакви неведоми пътища, обидата става обществено достояние. Изборът пред компанията е прост: или да защити служителите си, замълчавайки си за гафа или безапелационно да застане на страната на клиентите. Авиокомпанията действа решително – излиза с прессъобщение, в което обявява, че са уволнени всички, участвали в този разговор за нанесените щети върху репутацията на компанията и оскърбяването на нейните клиенти. С това темата е приключена от раз, а обидата сред клиентите се трансформира в симпатия.
Игра на същия терен
Ако брандът е атакуван в интернет, защитата трябва също да е там. Ярък пример в това отношение дава Dominos Pizza. През 2009 г. двама нейни служители качват видео в YouTube, където „приготвят” пица на компанията, добавяйки в нея всякакви гадости. Само за две денонощия видеото е гледано от над 2 млн. потребители. Продажбите на компанията рязко спадат, а експертите оценяват загубите на около $50 млн. Инцидентът е мощно раздухван от вестници и списания. Злото е сторено и сякаш непоправимо, макар и двамата служители да са незабавно уволнени и дадени под съд. Да върнеш всички отдръпнали се клиенти в такъв момент е невъзможно, единственото, което е постижимо, е щетите да се свдат до минимум. Основа на кризисния пиар на Dominos тогава става изявление на президента на компанията в YouTube. Кампанията е успешна.
„Благодаря!” и „Извинете!” – никога не ги забравяйте
Само за две минути президентът на Dominos успява да отправи най-важните послания: че компанията се отнася много сериозно към инцидента, че за нея най-важното е доверието на потребителите, че е ревизирала политиката си за наемане на кадри и с независими проверки е доказала качеството на своите продукти и заведения. И разбира се, поднася извинения на потребителите, след което благодари на тези от тях, които са подали сигнал до компанията за инцидента.
И това е петото правило. С хората трябва да се разговаря открито, уважително, без да се пропускат думичките „Благодаря!” и „Извинете!”. В края на краищата, това, което всъщност иска клиента е брандът да става все по-добър.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.