Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Новият рекламен инструмент на Facebook
Facebook фийдът става още по-интересен. Или може би по-подвижен. От 29 март 2015 г. най-голямата социална мрежа внедрява в потока си от съдържание анимирани картинки GIF. Те се използват за реклама. Смята се, че ще засенчат обикновените стари статични изображения с подвижността си, която приковава човешкия поглед.
Анимираните картинки съвсем не са нещо ново в света на интернет, припомня колумнистът на сайта Advertising.About.com Пол Сагът. Те са в ядрото на материалите, споделяни от години в социалната мрежа Tumblr, в Reddit и редица други уебсайтове и блогове. Естествено, марките ги адаптират.
Сега, ако една профилна страница на марка не сподели анимиран GIF, потребителите виждат само неподвижното изображение на снимките на статиите, които тя споделя. Кликнат ли върху тези снимки, са отвеждани до сайта на фирмата или към други сайтове. Това очевидно не е идеалният вариант за рекламодателите по света, които искат да внедряват съобщенията си на колкото може повече места и по начини, които ще предизвикат обратна реакция.
В същото време маркетингови експерти се питат дали е добре GIF картинките да бъдат предлагани като рекламен инструмент от агенциите на клиентите. В крайна сметка живеем в пренатоварен в информационен аслект свят, в който хората масово изключват рекламите ръчно или чрез софтуер, премахват уеб банерите и се дразнят на рекламното видео, предшестващо същинското видео в YouTube. Логично е да си помислим, че потребителите ще се подразнят от нахлуването и на тази рекламна форма.
При всички случаи обаче един ще спечели - Facebook. Компанията представи през 2013 г. вграденото видео в нюзфийда си и предложи то да бъде използвано за рекламиране, даде му най-голяма видомост чрез алгоритъма си и спечели неимоверно. Вероятно също много печелившо тя ще използва и анимираните картинки.
За някои потребители появата и на тази реклама ще направи социалната мрежа по-малко лична. Изживяването в нея ще стане още по-претрупано. Имайки предвид това, Facebook дава на потребителите възможност да изключват рекламата от нюзфийда си, включително автоматично стартиращите GIF, видеоклипове и промоционално съдържание.
В същото времене всяка реклама е нежелана. За разлика от изживяването на хората пред телевизионния екран или слушайки радио, Facebook потреблението е гарнирано с много таргетирана, високо персонализирана реклама, която понякога улучва точно това, от което имаме нужда. Например, ако дълго се ровиш в интернет за нова кола и внезапно видиш добра оферта в предложена ти реклама.
GIF е още един начин да бъде ангажиран потребителят. Или да бъде наистина раздразнен. Ако сте в рекламна агенция, помислете внимателно, преди да го предложите на клиентите си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.