О, Таненбаум, О, Starbucks!

О, Таненбаум, О, Starbucks!

О, Таненбаум, О, Starbucks!

Не е за вярване, че нещо толкова обикновено като картонена чаша за топли напитки може да предизвика бурни страсти.

Гняв и тежки обвинения във „война срещу Коледа” връхлетяха Starbucks заради новия дизайн на празничните й чаши за топли напитки, съобщава The Telegraph.

Веригата е доказан традиционалист в тематичните чаши за еднократна употреба и години наред обръщаше специално внимание на предколедното настроение със снежинки, звезди и други символи на Рождество, изрисувани върху тях. Сега обаче оформлението е сведено просто до дядоколедовско червено.

Това семпло дизайнерско решение предизвика тежко възмущение в редица християнски общности, които обявиха, че Starbucks „води война срещу Рождество” и „ненавижда Исус”. Завързаха се разгорещени дебати в социалните мрежи, а в дискусиите се включи дори депутатът от Консервативната партия и член на британския парламент Дейвид Амес, който заяви, че минималистичното оформление е „пълно безумие” и авторът на дизайна трябва да бъде уволнен.

В края на миналата седмица бившият пастор от Аризона Джошуа Фойерщайн, допълнително взриви християнското честолюбие със собствени разкрития по „зловеща конспирация”, че Starbucks е премахнал от празничната серия чаши думата” Коледа”.  Пасторът призова посетителите на заведенията от веригата да изискват при поръчка на напитки, вместо имената им, да се изписва „Щастлива Коледа!”. Видеото с обръщението на Фойерщайн във Фейсбук вече е събрало над 11 млн. прегледа.

В Twitter също върви актуална сюжетна линия по темата, като едни са съгласни с критиката по адрес на компанията, а други пък, обратното, харесват решението с червените чаши.

Starbucks, от своя страна, заяви, че приветства „простотата и спокойствието” на празничния сезон и се радва да види в своите заведения по цял свят клиенти от различни раси и религии. "Това е много по-открит и освободен начин да се поздравим с празниците", казват от компанията. 

Б.р. Очите на цар Самуил бледнеят пред цивилизационния патос на този спор от чисто маркетингово естество.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ