Обратният ефект на „нахалните“ интернет реклами

Обратният ефект на „нахалните“ интернет реклами

Обратният ефект на „нахалните“ интернет реклами

Глобално проучване потвърди това, което стотици рекламодатели по света знаят добре, но въпреки това не се съобразяват с него: "нахалните" реклами в интернет, които изскачат пред хората и прекъсват процеса им на четене, или ги карат да чакат, докато могат да видят желаната страница, не работят. Те дори имат обратен, лош или дразнещ ефект, според потребители на мрежата. 

Adblock Plus наскоро проведе проучването, съвместно с фирмата за пазарни изследвания Ipsos. Общо 6000 души в Германия, Франция и САЩ са участвали в него - по 2000 от всяка страна. Те са били запитвани какво мислят за определени видове рекламни формати в интернет. Изводите се оказват същите, каквито е очаквано. Част от тях са следните:

Формати като търсенето в мрежата, текста и банер рекламите, които не се изпречват на пътя на интернет потребителите, са най-приемани. На тях се гледа най-положително. Както едва ли ще е изненада за някого - банерите, които изскачат пред новините в статиите, банерите, които служат за "опаковка" на началната страница на сайтове, са сочени за т.нар. смущаваща  (“disruptive”) реклама. За Съединените щати най-дразнеща от този вид реклама е т.нар. pop-up, следвана от анимирания банер, рекламния банер, който се простира насвякъде по страницата, видеорекламата, която не може да се спре или пропусне, скритата native реклама, която изглежда като всяко друго съдържание на сайта или социалната мрежа, обаче не е просто информация за читателите, а рекламира, текстовата реклама между параграфи, текстови рекламни туит съобщения в Twitter и други. 

Рекламното дразнение не знае границиЗа всичките три държави, обобщението е, че са най-дразнещи два вида интернет реклама - банерът, който покрива цялата страница, и изскачащите реклами (pop-ups). И в трите изследвани страни хората продължително отчитат раздразнение към тях. Хората предпочитат и вярват на чистия рекламен текст, банер рекламите, които са статични и честни, и показването в резултати от търсенето в Google. 

Изследването е било проведено в две части. При първата, интернет потребителите били запитани какво мислят за 13 вида най-често срещана в мрежата реклама и да оценят видовете с оценка от 1 до 6, като 6 означавало, че това е много смущаваща, дразнеща реклама, а 1 - че е възможно най-малко такава. При втората част, трябвало да се даде оценка от 0 до 100 на различните рекламни формати, като 100 било "най-смущаващ", а 0 - "изобщо не е смущаващо". Резултатите и от двете части на изследването показали сравнително еднакви резултати. 

Проучването е извършено през октомври и ноември 2015 г. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ