Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Опитват ли клиентите да ви кажат нещо важно?
Клиентите винаги ни подсказват какво искат. Понякога това, което ни предават, дори не са сигнали, намеци, знаци или улики. Те направо изискват и съобщенията им са ясни. Ако не измислим това, което желаят, ще открият друг бизнес, който ще им го даде. Така че имаме възможности в ръцете си.
Имайки предвид това, удовлетворяването на клиентите работи само ако се вслушваме в това, което те искат да кажат. А вслушването изглежда проблем за много фирми.
Като собственици на малък и среден бизнес, редица предприемачи са твърде заети да чуят какво казват клиентите. И един ден осъзнават, че редовното лице, което са свикнали да виждат, наскоро не се е явявало в магазините им. Или пък редовната поръчка онлайн вече не се заявява. Били са твърде заети да забележат по-рано и да открият предварителните знаци, че това ще се случи.
Само ако бизнесът се вслушва в потребителите, маркетингът му може да бъде ефективен. Иначе се правят безсмислени усилия за представяне пред публика, която желае, или има нужда, от нещо друго. Посланието става неподходящо.
Наскоро бях на 4-дневна визита в Бали, където се срещнах с няколко обучавани от мен автори. Разговорът ми с тях се връщаше отново и отново на говоренето и презентирането пред публика - тези умения. Първоначално бях малко разочарован, че излизахме извън основната тема. Накрая всъщност разбрах, че те всички са ми казвали и показвали какво искат от тренинга, воден от мен - да бъдат по-добри оратори. Схванах и предложих 4-дневна програма по публично говорене, всички коментираха на място.
Една международна компания - Bark Busters, даде добър пример за вслушване в това какво подсказва че има нужда пазарът. Хора в Щатите от най-различни работни браншове имали проблеми да влизат в дворове на частни недвижими имоти, където има кучета - това бил сериозен проблем за много професионалисти от сектора на услугите, като например инкасаторите. От Bark Busters осъзнали, че това е бизнес възможност и разработили тренировъчна програма, с която да обучават желаещи как да влизат в дворове на имоти, където има кучета и надписи "Внимание, зло куче!", и какво да правят, за да избегнат опасността да бъдат ухапани. Сега от компанията правят курсове по този въпрос и ги организират навсякъде из САЩ.
Губим клиенти заради малките неща. Въпреки че си мислим, че ги губим заради големите. А хората с удоволствие ни споделят идеи, мисли, желанията си, нуждите. И въпреки че тези сигнали може да ни изглеждат като нещо дребно на фона на работната схема през деня, за хората те са достатъчно важни, щом ги споменават. Това са маркетингови ключове. Групи от клиенти търсят начин да решат свой проблем - представете си облекчението на инкасаторите, които са преодолели страха си от кучетата, за да влизат в дворовете и да търсят стопаните, да си свършат работата.
Идеята е, че трябва да се вслушваме наистина внимателно какво ни казват хората всеки ден, какво ни подсказват. Помнете, че те наистина искат и имат нужда от нови неща, които споменават за кратко в малките разговори с представители на компанията, по между другото. Работа на бизнеса е да развие сетивно ухо, с което да долавя тези улики, които са чисти възможности за растеж.
По разказ на Андрю Грифитс в Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.