Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Особености на китайския пазар и неговия потенциал
Икономиката на Китай е втората най-мощна в света през 2016 г. За редица глобални компании е важно да навлязат в нея и да се възползват от потреблението на мултимилионното население на азиатската страна.
Китайският пазар през 2016 г. е още по-голяма възможност за западните марки да правят пари, коментира Business Insider. Въпреки това, изглежда много от тях все още не успяват да се докоснат до същинския вкус и начин на мислене на потребителите там.
В тази връзка Landor - компания за глобални маркетингови консултации, представя резултати от анализ, който съдържа съвети за по-добро представяне на чуждестранните марки в Китай. Към съветите се включва информация за особеностите на китайския пазар понастоящем. Ето водещите сред тях:
Средната класа на Китай е най-голямата в света. Вече тя е по-голяма от средната класа на САЩ. През 2015 г. в Китай е имало 109 милиона души, принадлежащи към нея, докато в Америка са били 92 милиона. По данни от доклад за националните богатства на Credit Suisse от 2015 г., средната класа на Китай е била по-голяма от средните класи на Германия, Франция, Великобритания и Испания, взети заедно.
Към 2022 г. цели 76% от населението на Китай ще бъдат съставени от хора, които днес са в нейната средна класа, прогнозира доклад на McKinsey от 2013 г. Повечето от тези хора ще бъдат "висока средна класа", печелеща повече от 16 000 долара годишно.
Важно за всяка марка, която иска да успее в Китай, е да има предвид поколенческата разлика между китайците, родени преди 1976 г., когато бившият комунистически лидер Мао Дзедун е на власт, и тези след това. Тя е вододел на поколенията, който ги различава по вкус, ценности, страхове, интереси. Оформят се две големи групи от хора. Изследване от 2015 г. на Iconoculture например показва, че най-важните ценности за родените преди 80-те китайци са спестовността, практичността, вярванията, мъдростта и реализмът. За разлика от тях, следващото поколение, родено след 1980-а, смята за най-значими удобството, релакса, красотата, имиджа, приятелството.
Китайските младежи гледат на марките различно от западните. Проучвания показват, че западните се доверяват на марки, които правят едно нещо наистина добре. Например "Кока-Кола" прави безалкохолна кола, Samsung - смартфони, WhatsApp е за съобщения. Китайските им връстници мислят различно. Те искат един единствен бранд, който да може да прави добре всичко. Интересуват ги компании, които предлагат диверсифицирани продукти и услуги. Биха се доверили на една марка, която може да предложи абсолютно различни продукти в различни продуктови категории, и пак да поддържа качество. "Трябва да става въпрос за всичко в живота, така че да можеш да избереш всяка част от бранда за своя живот", казва един от младежите, участвали в китайско проучване на нагласите на младата аудитория.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.