Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Особености на маркетинга на автомобили
Какви специфики има българския пазар при предлагането на установен световен бранд? Какви тенденции да очакваме в маркетинга у нас и по света в следващите 6 - 12 месеца?
На тези и други въпроси отговарят в поредица от интервюта в сайта ни едни от най-добрите маркетолози в България - носителите на награди BAA Awards на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) за 2015 г. Наградите бяха връчени на експерти, работещи за големи марки, под мотото "Агенти на промяната". Ето още един от тях - Аилита Литева, маркетинг мениджър на Toyota.
***
- Г-жо Литева, ръководите български екип, който работи за голям японски автомобилен бранд. Има ли специфики, изисквания или ценности, които утвърждавате, защото сте представител именно на Toyota - водеща глобална марка с традиции от Япония?
- Горещо препоръчвам на вашите читатели книгата на Джефри Лайкър "Пътят на Toyota". Ще се докоснете до 14 мениджмънт принципа, които могат да се прилагат във всяка организация. Именно тези практически съвети аз и моите колеги следваме всеки ден, за да достигнем до същността на правилната комбинация от философия, процеси и хора. Ежедневно прилагаме принципа "Nemawashi", в превод от японски – "Взимаме решенията бавно, с консенсус, изпълняваме ги бързо".
Качеството и ефективността движат културата на изпълнение на всяка наша маркетинг иновация. Тези два критерия са най-важните при медийното планиране, реализацията на кампании и разработването на услуги с добавена стойност за нашите клиенти, услуги като 10 години грижа за хибридната батерия. Отнасяме се с уважение към широката си мрежа от партньори и доставчици. Eжедневно предизвикваме тяхната фантазия и смелост. По този начин вярвам, че им помагаме да се усъвършенстват.
- Кои международни практики за маркетиране на автомобили работят у нас?
- Определено, новаторският подход и услугите с добавена стойност. Първи в България добавихме сервизното обслужване към лизинга. Първи инициирахме 10-годишната лизингова схема. Първи присъединихме Wi-FI интернет към стандартно оборудване на автомобилите си.
Инициираме и добри практики и интересни стратегии за маркетинг с малък бюджет. Възползваме се максимално от възможностите, които предлагат социалните мрежи, за да предизвикаме и да задържим вниманието на потребителите. Целим да създаваме онлайн реклама, която е едновременно привличаща вниманието, оригинална и кратка.
Тестваме и подходи за геотаргетиране, за да достигаме до всички 14 града, в които Toyota има представителства в България. Разказваме истории, защото мениджмънтът на съдържание е ключов за достигане до сърцата на нови клиенти. Не всичко обаче е завземане на пазарен дял. Аз лично симпатизирам и на маркетинга, обвързан с кауза. Миналата година направихме "Хибридна Академия" за районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението". Не за да им продаваме автомобили, а за да повишим техните технически знания и да ги подготвим как да действат със специфична технология като хибридната в извънредна ситуация.
- Кое е специфичното за българския клиент?
- Специфичното можете да го разберете като разгледате самия вас като потребител. Всички ние ставаме все по-информирани. Претенциите към качеството на продуктите и услугите, съответно, се увеличават. Пътуваме. Получаваме безупречно обслужване в чужбина. Четем прегледи на продукти в социални платформи. Интересуваме се от референции на приятели. Всичко това ни кара да бъдем по-взискателни. Всеки клиент на Toyota лесно и светкавично сключва сделка, когато огънят в него се запали. Когато усети любовта към марката на самите служители на компанията. Когато усети, че получава в автосалона прозрачност, индивидуално отношение, адекватен анализ на продуктовите предимства и опции за персонализация.
- Имате ли любима рекламна кампания на Toyota от света?
- Аз съм от поколението, което израстна с mIRC и думата ‘nickname” навлезе толкова драстично в нашето ежедневие, че ние се запознавахме директно с псевдонимите си.
Точно на тази кулутура базира една своя кампания Toyota в САЩ. Името на кампанията е "Нашите тойоти са много повече от автомобили. Вашата заслужава да я наричат с името, което й дадете". (За още информация, може да се потърси под оригиталното заглавие на английски език "Our Toyotas are much more than cars. Yours deserves to be called by the name you give it").
Концепцията на кампанията e вдъхновена от една годишнина – Toyota е любима марка на латино-американците в Щатите за десета поредна година. По този повод собствениците на Toyota са предизвикани да разкажат историята на псевдонима на техния автомобил в рамките на 200 символа. Всичко е автоматизирано, за пълно улеснение на потребителя, и се качва онлайн – история, снимка с автомобила и псевдонима му. След седмица собственикът, разказал своята история, получава по куриер своя бадж с псевдонима на автомобила.
През първите 6 месеца на кампанията са разказни 100 000 истории и съответно изпратени същия брой баджове. Кампанията беше адаптирана както в Европа, така и в Азия.
Давам своя вот на доверие за тази кампания, защото това е елегантен начин съдържанието да бъде генерирано от най-големите посланици на марката – собствениците на Тоyota. Моят автомобил също си има име. Ако имах такъв бадж, щях да го залепя с гордост и да се усмихвам всеки път, когато го погледна. Сами виждате защо днес персонализацията е от ключово значение в установяването на дълготрайна връзка с клиентите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.