Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Особености на световните лога
Доброто лого винаги е синоним на фирмена идентичност.
Представете си "лицата" на Coca-Cola, Apple, Nike, McDonald’s, Nokia, Sony. Вероятно в съзнанието ви изникват техните корпоративни знаци, повтаряни пред погледа ви многократно във външна реклама, върху чаши, дрехи и на други места в заобикалящия ни свят.
Наскоро световните маркетингови източници отразиха промяната на едно от най-известните лога на 21. век – това на Yahoo. Компанията се ребрандира с асиметричен “Y”. Тя предприема маркетинг кампания за смяна на идентичността си за първи път от 18 години.
В тази връзка американският източник PR Daily представя статистика за особеностите на най-известните лога по света. Оказва се следното:
33% от тях са сини, 29% червени, 28% черни или сиви, 13% - жълти. Синьото е най-универсално в брандинга, защото внушава доверие и сила. Червеното, като в случая на CNN например, грабва вниманието. То привлича окото и може да предизвика страстна, емоционална реакция. Може да се счете и за агресивно. Зеленото, като на Android, се асоциира с природата и доброто здраве. Лилавото, свързвано с творчеството, е мистериозно и сложно. Пример за известно лого в лилаво е това на Yahoo. Розовото пък обозначава женственост, нежност, романтика. Свързва се с Барби.
В 95% от най-успешните лога по света се използва само един цвят.
41% от тях са съставени само от текст.
9% въобще не включват името на компанията. Например логото на Apple или това на Starbucks.
В 5% се използват повече от два цвята. Най-известен такъв пример е надписът Google.
Сред най-използваните шрифтове в логата се открояват Serif, Sans Serif, Orchid, Slab Serif, Script, Carriage, Modern.
Как може тази информация да бъде полезна на бизнеса ви? Авторите на статистиката от 123Print в САЩ, подчертават че най-важните два елемента в лого дизайна остават цвета и шрифта. Имайки предвид това, е важно при всеки начален брандинг на компания хубаво да се помисли над символиката и внушението на цветовете и да се използва шрифт, който доказано се помни, чете и харесва.
Успех!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.