Особености на световните лога

Особености на световните лога

Доброто лого винаги е синоним на фирмена идентичност.

Представете си "лицата" на Coca-Cola, Apple, Nike, McDonald’s, Nokia, Sony. Вероятно в съзнанието ви изникват техните корпоративни знаци, повтаряни пред погледа ви многократно във външна реклама, върху чаши, дрехи и на други места в заобикалящия ни свят.

Наскоро световните маркетингови източници отразиха промяната на едно от най-известните лога на 21. век – това на Yahoo. Компанията се ребрандира с асиметричен “Y”. Тя предприема маркетинг кампания за смяна на идентичността си за първи път от 18 години. 

В тази връзка американският източник PR Daily представя статистика за особеностите на най-известните лога по света. Оказва се следното:

33% от тях са сини, 29% червени, 28% черни или сиви, 13% - жълти. Синьото е най-универсално в брандинга, защото внушава доверие и сила. Червеното, като в случая на CNN например, грабва вниманието. То привлича окото и може да предизвика страстна, емоционална реакция. Може да се счете и за агресивно. Зеленото, като на Android, се асоциира с природата и доброто здраве. Лилавото, свързвано с творчеството, е мистериозно и сложно. Пример за известно лого в лилаво е това на Yahoo. Розовото пък обозначава женственост, нежност, романтика. Свързва се с Барби.

В 95% от най-успешните лога по света се използва само един цвят.

41% от тях са съставени само от текст.

9% въобще не включват името на компанията. Например логото на Apple или това на Starbucks.

В 5% се използват повече от два цвята. Най-известен такъв пример е надписът Google.

Сред най-използваните шрифтове в логата се открояват Serif, Sans Serif, Orchid, Slab Serif, Script, Carriage, Modern.

Как може тази информация да бъде полезна на бизнеса ви? Авторите на статистиката от 123Print в САЩ, подчертават че най-важните два елемента в лого дизайна остават цвета и шрифта. Имайки предвид това, е важно при всеки начален брандинг на компания хубаво да се помисли над символиката и внушението на цветовете и да се използва шрифт, който доказано се помни, чете и харесва.

Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open