От кои автомобилни марки са доволни американците

От кои автомобилни марки са доволни американците

„Как бихте оценили автомобила си по следните 77 показателя?“ е въпросът, който задава американската изследователска фирма J. D. Power на хиляди нови собственици на коли из Щатите, за да сондира тяхното мнение. Показателите са най-разнообразни - от икономичност на горивото до стайлинг на интериора на купето. С тях се оформя годишна класация, в която се подреждат най-удовлетворителните за респондетните автомобилни марки.

През 2014 г. списъкът, известен като Automotive Performance Execution and Layout или APEAL, е оглавен от германския бранд Porsche. Резултатът на марката е най-висок - 882 точки в скала от 0 до 1000.

Един от изводите на изследването е, че новите автомобили се продават с технологии и настройки, по-модерни отвсякога, което води до безпрецедентен ръст на удовлетовреността от тях. Има голяма разлика между задоволството, което споделят собствениците на най-нови модели коли, и тези на автомобили, които са на пазара от няколко години. Особено по отношение на системата за управлението и навигацията, гласовото разпознаване и други технологични услуги.

Porsche бе близо до върха на класацията в поредните й издания от годините по рано. Втора след нея през тази година е Jaguar, с резултат от 862 точки, следвана от Audi. Последна в списъка от е Mitsubishi със 781 точки. Средният за индустрията резултат е 794 точки – само една точка под средния от миналата година. В топ 20 влизат още Land Rover, BMW, Lexus, Mercedes-Benz, Lincoln, Cadillac, Infiniti, Acura, Volvo, Hyundai, RAM, Volkswagen, Mini, следвана от средния резултат за индустрията от 781 точки и Buick, Chevrolet, GMC и Kia.

Изненада в изследването от 2014 г. е присъствието на американската марка Dodge. Тя се класира 22-ра, с добър резултат в сегмента на компактните автомобили с нейните модели Dart, Charger и Challenger.

Смята се, че резултатът от проучването е от ключово значение за автомобилните марки в Щатите. Компаниите, посочени като най-удовлетворяващи клиентите в APEAL, са тези, чиито коли най-бързо се изчерпват от търговските центрове в Америка. Те поддържат по-високи цени на транзакциите при продажба. По-вероятно е брандът им да създаде потребителска лоялност след покупката, което значително променя маркетинг стратегията на компанията.

Вижте още: Маркетинг след продажбата

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ