Още веднъж за правилната стратегия в социалните мрежи

Още веднъж за правилната стратегия в социалните мрежи

Няма спор, сега е ерата на сайтовете за социална комуникация. Повече от 600 млн. души са регистрирани във Facebook. 200 млн. са в Twitter. 100 млн. посещават сайта за видеосподеляне YouTube всеки месец.

Този интерес прави информацията за потребителите във всички тези сайтове най-ценният ресурс на маркетинга в момента. Данните за хората са изключително ценни, защото са богат набор от подробности във връзка с това, което обичат и което предпочитат в ежедневието си.

Социалните мрежи са важни не само от гледна точка на присъствието на марката в тях, чрез което името на компанията може да се популяризира. Хората споделят демографските си характеристики, какво правят, с какви „приятели” обичат да общуват и дори географското си местоположение.

Повечето от компании пренебрегват потенциала на социалните мрежи като източник на информация.

Маркетолозите могат да се възползват от сайтовете като Twitter и Facebook като следят коментарите на всеки кръгъл час, веднага щом компанията излъчи новина за своя нова кампания.

Могат да попитат потребителите, които харесват мараката какво мислят за евентуален бъдещ продукт или услуга.

Могат да си направят статистика на базата на информацията от тези, които са кликнали върху “like” в профилната страница на марката.

Новите сведения от социалните мрежи са достатъчен повод за изследване на пазара и разработване на нови социални стратегии. В сайтовете хората сами могат да предложат идеи как да се повиши емоционалната обвързаност с марката. Общуването в интернет и общото предпочитание към продуктите или услугите на компанията могат да послужат също за формиране на мини онлайн общност, която би се информирала за събитията в магазините на компанията и би ги посетила, като по този начин би пренесла присъствието си в интернет в реалния свят, където се осъществяват продажбите.

Добър пример е опитът на компанията за еластични костюми по тялото Morphsuits. (Лейси Гага предпочита тяхното екстравагантно облекло.) Преди да анализира аудиторията си в социалните мрежи марката имаше 1000 почитатели. След проучването на хората, които я харесват, тя си създаде стратегия за привличане на още клиенти. Сега феновете й във Facebook са маркетингова сила от почти половин милион.

Пол Смит от Techlightenment за британския сайт UTalkMarketing.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ