Още маркетингови тенденции на 2016 г.

Още маркетингови тенденции на 2016 г.

"Социална грижа в маркетинга". Какво е това? Тя е една от тенденциите, които ще се развият през новата 2016 г. в това поле от бизнеса, според американското сп. Entrepreneur. Вчера ви разказахме за пет от тези тенденции, които авторите на изданието очакват. Днес продължаваме с други пет. 

"Социалната грижа" е свързана с необходимостта от постоянно налични пред компютъра представители на компанията, които да отговарят навреме на реакции и коментари от интернет потребители към нейни рекламни кампании и публикации. Маркетингът в социалните мрежи вече включва много споделяне и публикуване в различни комуникационни канали, където брандът има присъствие. Вследствие на това, хиляди хора реагират, споделят, оценяват с рейтинги, коментират и отговарят на коментари на различни места в мрежата. Съвет за маркетолозите: през 2016 г. се погрижете маркетинговите ви съобщения в социалните мрежи да са придружени от способността да отговаряте на момента когато хора се обърнат към компанията. Това означава също да използвате технологични инструменти за мониторинг в социалните мрежи и за създаване на още и още причини хората в интернет да говорят за вас, услугите и продуктите ви. Тези хора имат нужда да бъдат обслужени, да им се реши проблем. Може да им бъде продадено нещо ново. 

Друга тенденция, очаквана през годината, са инициативите за защита от измами, свързани с имейл маркетинга. Маркетолозите изпращат множество спосорирани съобщения до потребителите в интернет. В същото време те трябва да бъдат отговорни за защитата на тези потребители от т.нар. фишинг и други измамни схеми в мрежата, които ги заблуждават да отварят имейли, изпращани уж от името на компанията, и да въвеждат своята лична информация в чужди злонамерени сайтове, източващи банкови сметки и кредитни карти. През 2016 г. се уверете, че системите ви за имейл маркетинг използват защитни схеми, като базираното на домейни удостоверяване на съобщения, стандартът Reporting & Conformance (DMARC). Известете коректно клиентите, ако има опасност да попаднат в измамна схема под шапката на марката ви. 

Маркетинговият middleware. Употребата му е друга тенденция за годината. Това е софтуер, който работи като мост между операционната система или базата данни и приложения, особено в мрежа. Фирмите ще увеличават ползването си на маркетингови технологии, които захранват нуждата им от него. Той позволява на различните технологии за маркетинг да работят заедно и предлага анализ на интеракциите на клиентите в рамките на различни маркетингови кампании. Включва платформи за управление на данни (data management platforms (DMPs), tag management, cloud connectors, user management и услуги за application program interface (API). Може да ви помогне да поддържате гъвкавост в употребата на разнообразни маркетингови технологии през 2016 г., докато имате постоянство в управлението на кампаниите си и отзивите от тях. 

Инженерство на растежа. Приложенията могат да направят нещата по-лесни за хората, които не знаят как да кодират. Но има и много приложения и настройки, които правят нещата по-лесни за хората, които са добре запознати с програмирането. Тази година опитайте да подобрите софтуерните услуги на разработчиците и инженерите във вашата компания, за да им помогнете да създават по-добри дигитални изживявания за потребителите, по-добри автоматизирани маркетингови процеси и интерактивно съдържание. 

Акаунт-базиран маркетинг (ABM). Маркетинговата "фуния" ще се промени през 2016 г. за бизнес-към-бизнес (b2b) маркетолозите. Това ще се случи поради две прични. Първо, множество хора, които вземат решения, влиятелни личности и заинтересовани от бизнеса вътре в компаниите, ще правят все по-трудно въздействието на маркетинговите съобщения върху получателите им. Второ, достигането на множество получатели чрез маркетинг е по-важно от всякога, понеже повечето бизнес решения започват да се обмислят онлайн и са в доста напреднала фаза, преди търговецът още да е разговарял лично с компанията, от която обмисля дали да купи. Акаунт-базираният маркетинг набира скорост. Това е метод, който включва покана и измерване на ангажираността, както и споделяне на мнения от хора с различни роли в компанията и с различен авторитет в нея. Той се противопоставя на познатата практика на изграждане на интернет връзки (leads), от които се очаква да се превърнат в реални клиенти по хоризонтален, прогресивно растящ път. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ