Пазарът на таблети затаи дъх в очакване на новия iPad

Пазарът на таблети затаи дъх в очакване на новия iPad

Знаково събитие се очаква днес на конференция в Сан Франциско, където към 20.00 ч. българско време Apple ще представи най-новия си модел iPad. За конкурентите, които се опитват да заемат сериозни позиции на пазара на таблети, най-важно е какво ще каже главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук относно това какво възнамерява да прави с по-старите модели таблети, които вече са на рафтовете.

 Новият iPad се очаква да се появи със значително по-добра резолюция и по-бърз процесор, както и драстично да подбие цената на досегашния модел, който се продава за 499 долара, твърди Крис Джоунс, анализатор в Canalys, фирма за технологични изследвания. Това ще притисне конкуренти като Amazon.com Inc., чийто Kindle Fire струва 199 долара, пише Business Week.

 Apple вече използва тази пазарна хватка като намали цената на по-старите модели айфони, за да привлича купувачи, когато представи новия си продукт iPhone 4S, насочен към по-висок клас потребители. Докато фокуса днес ще бъде към новата версия, която ще има достъп до по-бързи безжични мрежи, намалената цена на старите модели на iPad може да има повече значение за създателите на по-евтини таблети, които не са в състояние да отговарят на успеха на Apple.

 "Това ще окаже натиск върху тези, които се опитват да подбият цената на iPad", каза Джоунс, който заяви, че Apple може да понижи цената на iPad 2 до от 100 до 399 долара. "Пазарът се промени в последните няколко месеца с навлизането на Amazon."

 Когато Apple представи iPhone 4S през октомври, намали цената на iPhone 4 до 99 долара и на iPhone 3GS, който пусна с безплатен двугодишен договор за безжична връзка. По-старите модели съставляват около една четвърт от всички продажби на iPhone, казва Джоунс.

 Apple получава около 20% от продажбите си от iPad. С подобрение на функционалността на сензорния екран на устройството и неговата изчислителна мощ компанията създава нова категория потребителски електронни устройства.

 Най-надеждният конкурент се очертава таблетът Amazon Kindle Fire, който излезе в продажба през ноември. Все пак, Apple контролира 73% от пазара на таблети, според Forrester Research Inc. Таблети, въведени от Research In Motion Ltd., Samsung Electronics и Hewlett-Packard Co., не привличат голям интерес.

 "Това е един пазар на iPad и после за всички останали", казват анализаторите.

 „Amazon беше в състояние да направи няколко крачки на пазара на таблети Kindle Fire заради ниската си цена и сайта на Amazon, който дава канал за продажби равен с магазините на Apple“, казва Сара Ротман Епс, анализатор от Forrester. Изборът на филми, музика и приложения за Amazon също е привлекателен за клиентите, казва тя.

 "Таблетите са за услугите", казва Ротман Епс. "Ето защо Amazon успя там, където другите се провалиха."

 Днешното събитие за iPad ще бъде първият голям дебют на продукт на Apple след смъртта на съоснователя на компанията Стив Джобс.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ