Петте фундамента на трайната връзка с клиента

Петте фундамента на трайната връзка с клиента

Петте фундамента на трайната връзка с клиента

Времената се променят, медиите също, но някои базисни стъпки на маркетингa остават вечно работещи.

За да бъде задържан добрият клиент, и връзката с него да стане трайна, не са необходими шокиращи трикове в ценообразуването или прилагане на практика на сложни принципи от микроикономиката. Нужно е само качество на продукта (или услугата), което отговаря или надхвърля очакванията, и правилна стратегия.

Според Браян Гутман – дизайнер на американската фирма за мъжко облекло Jeremy Argyle, изградила бизнес на стойност 5 милиона долара, тази стратегия има 5 постоянни елемента. Ето кои са те.

1. Винаги правете всичко възможно да познавате добре хората от веригата на бизнеса. Това са търговците, дистрибуторите, продавачите, партньорите в е-търговията. Не забравяйте вечното правило, че крайният потребител е истинският ви клиент. Основното е насочено към него.

2. Бъдете там, където сделката живее. Всеки ден маркетолозите трябва да инвестират част от времето си на терен. Телефонните разговори и ежедневното следене на интернет активностите на марката са важни, дори да няма кампания. Защото няма как фирмата да отговори на нещо, което не чува.

3. Обръщайте внимание на вертикалните процеси. Често проверявайте всеки друг, който може да има отношение към веригата, завършваща при потребителя: дизайнери, логистични екипи, хора от местната администрация на населеното място, неправителствени организации, групи в социалните мрежи и изобщо всички заинтересовани от бизнеса.

4. Установете се, след това се адаптирайте. Базисната концепция на управлението на бизнеса, и съответно на маркетинга, трябва да бъде основана на усилия за постоянно подобрение. Следете обратната връзка, която клиентите ви дават, и правете усилия да я подобрявате.

5. Превърнете удовлетвореността на клиентите във визия. Красивият дизайн, оригиналното съдържание и печалбите не са абсолютната цял. Удовлетворението на хората от предлаганото от вас е целта. Те са част от дестинацията.

От списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ