Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Телевизията остава водеща на рекламния пазар в България
На 1,328 млрд. лв. възлизат брутните рекламни бюджети в България през 2014 г. Сумата е 6,8% по-висока спрямо 2013 г., когато тя е била 1,244 млрд. В последните 5 години има постоянно покачване на брутните бюджети у нас - през 2010 г. те са били на стойност 994,110 млн. лв., през 2011 г. - 1,039 млрд. лв. или с 4,5% ръст, през 2012 г. - 1,125 млрд. лв. или с 8,3% скок. През 2013 г. са се покачили с 10,6%.
Това сочат данни, публикувани на сайта на водещата медийна агенция в страната Пиеро97. Те са посочени в презентация, озаглавена с чувство за хумор "Нивото на река Дунав и неговото влияние върху рекламния "бизнес" през 2014 г." Данните бяха представени и по време на проведения в столичния Модерен театър 19-и поред годишен рекламен форум на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).
От разделянето по медии се вижда, че телевизията продължава да доминира рекламния микс в България. Най-голямата част от нетните рекламните бюджети у нас за миналата година (60.1%) е отишла в телевизиите. Над 995.7 млн. лв. са дадени за телевизионна реклама от цялата сума на брутните рекламни бюджети за всички медии от 1,328.06 млн. лв. В телевизията има 5,3% ръст на рекламните вложения бруто.
По медийни групи, в телевизията водещ дял събира отново bTV Media Group с 46,26% и малко повишение на дела от над 44% през 2013 г. Следвана е от Nova Broadcasting Group с 35,82% дял от ТВ рекламата през 2014 г. Трета е TV7, но при нея има двоен спад на рекламата - през 2013 г. делът й на пазара е бил 12,1%, а през миналата година - 6,1%. Реклама се купува също във Fox International Channels - 3,5%, държавната БНТ - 2% и в други ТВ канали - над 6%.
По телевизионни канали, bTV има водещ дял от 34% от телевизионната реклама, следвана от Нова телевизия с 26,09%, bTV Action, bTV Comedy, TV7 (3,6%), Diema, Diema Family, Kino NovabTV Cinema, BNT1 (2,02%), News7, TV Evropa (1,29%), Bulgaria On Air (1,1%), Doscovery Channel, bTV Lady.
Рекламните бюджети в телевизията, според данните на GARB, в брутни стойности, бележат ръст от +5,3%. Но според изчисленията на Пиеро97 нетните бюджети за телевизионна реклама през 2014 г. – т.е. реално изразходваните пари за телевизионна реклама, са спаднали с около - 2,5%, сравнени с 2013 г. Реално погледнато този спад се дължи основно на два фактора – намалени ТВ бюджети на някои от големите рекламодатели по финансово-икономически причини и от друга страна, много малко реализирани телевизионни бюджети по обществени поръчки и европейски програми през изминалата година, особено на фона на значителните такива през 2013 г., коментира агенцията. Единственият генератор на ръст в ТВ рекламата през годината е бил Световното първенство по футбол по БНТ. Чисто аналитично, ако се съпоставят реалните стойности при търговската реклама през 2013 и 2014 г., може да се отчете наличие на медийна инфлация от около 2%.
През първите месеци на 2015 г. двете основни ТВ групи имат лек ръст на рекламните бюджети, докато останалите ТВ канали регистрират спад спрямо нивата от началото на 2014 г., като обясненията са:
- поредно свиване на рекламните бюджети на някои основни рекламодатели;
- отложено стартиране на немалко рекламни кампании, поради забавени договаряния с телевизиите;
"На пазара на ТВ рекламата, окуражени от ниските нива на цените и възможностите за твърде изгодни сделки за отделни кампании, излизат все повече рекламодатели от средния и дребен бизнес. Всички с нетърпение очакваме стартирането през 2015 г. на немалко информационни кампании по различни обществени и европейски програми, както и рекламните активности около местните избори през октомври. Или общо – надеждата за ръст на телевизионните рекламни инвестиции през 2015 г., в най- голяма степен ще зависи от пазарната, икономическа и политическа обстановка у нас през годината", посочват от Пиеро97.
Очаквайте още данни за рекламния пазар в страната в следващите дни.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.