Потребителските тенденции на 2015 г.

Потребителските тенденции на 2015 г.

Хората вече искат технологиите и връзката с интернет да бъдат вградени във всяка част от ежедневието им. Те постепенно възприемат технологични концепции, които са им се стрували невъобразими в миналото. Например да имат робот у дома, който да им помага с домакинската работа.

Това посочва тазгодишно проучване на шведската изследователска фирма Ericsson ConsumerLab. В продължение на 20 години тя следи поведението на потребителите в глобален план и ценностите им, включително реакциите им към технологиите, свързани с интернет, посочва самата компания в сайта си. Компанията представя прогноза на 10-те водещи потребителски тенденции на пазара през 2015 г. Според нея следващата година и времето след нея ще бъдат белязани от следните промени:

  • Бъдеще на стрийминга. Очаква се, че през 2015 г. ще настъпи преломен момент, в който хората по света ще гледат повече онлайн видео на седмична база, отколкото телевизия. 
  • Домове от помощ. Потребителите проявяват нарастващ интерес към технологични пособия, които да им помагат в бита. Например, те искат да имат вкъщи сензори, които да ги алармират за проблеми с водата и електричеството. Или пък да им казват кога са пристигнали и кога са излезли членове на семейството им. 
  • Споделяне на мисли. Собственици на смартфони биха искали в бъдеще да носят интелигентно преносимо устройство, с което директно да комуникират с други хора чрез мисли. Те вярват, че това ще бъде възможно и дори мейнстрийм през 2020 г. 
  • Умни граждани. Хората вярват и в бъдещето на картите, показващи градския трафик, приложенията за отчитане на консумацията на електроенергия и технологиите за отчитане на потреблението на питейна вода в реално време. И за тези услуги се вярва, че ще бъдат масово използвани в края на десетилетието. 
  • Икономика на споделянето - на стаи за пренощуване, употребявани домакински уреди, екипировка за спорт и отдих, автомобилен превоз, коли, книги. Този вид размяна може да спестява пари. 
  • Дигиталният порфейл. 80% от участници в глобално проучване на шведската компания очакват, че смартфона ще замести портмонето до 2020 г. 
  • Моята информация. 56% казват, че биха искали цялата им интернет комуникация да бъде криптирана. 
  • По-дълъг живот. Смята се, че облачните услуги от различен вид ще дадат почва за по-здравословно живеене и по-голяма продължителност на живота. 
  • Роботи у дома, от помощ на домакинството.
  • Децата ще живеят в свят, където всичко е свързано. 46% от потребителите, интервюирани от Ericsson, очакват в бъдещето, когато децата днес са възрастни, всички обекти от ежедневието на човека да бъдат взаимосвързани и свързани с мрежата, а тя с човека.

Изводите са статистически представителни за мнението на 85 милиона редовни потребители на интернет от света. "Бъдещето е по-близо от всякога", коментира Михаел Бьорн - ръководител изследвания в Ericsson ConsumerLab. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ