Продуктовото позициониране – черешката на рекламата

Продуктовото позициониране – черешката на рекламата

Продуктовото позициониране – черешката на рекламата

Замисляли ли сте се някога по колко пъти на ден правите реклама? Рекламирате марката на телефона, с който говорите, кецовете, които носите, бирата, която си поръчвате – марката на всяка една вещ, която използвате и стига до околните чрез вас. Правите чисто продуктово позициониране, само дето не ви плащат.

Продуктовото позициониране в истинския живот (real life product placement) се ползва отдавна, макар и да не е масово познато. Понякога дори е на ръба на етичните изисквания към рекламата – в Щатите например преди десетина години имаше доста ожесточени спорове, предизвикани от детските партита с преспиване (slumber party), в които съвсем неслучайно присъства новият модел PlayStation например и определени марки храни и напитки. Просто детето-домакин е разпознато като лидер на мнение в групата си и съответно – използвано като „канал“ за достигане до връстниците му. Не звучи особено морално за нито една от страните, нали?

Продуктовото позициониране е вид реклама, при която продуктът е представен като естествена, консистентна част от средата – примерно, вмъкнат в сюжета на филм или ТВ сериал. То е близко като форма до контекстуалната реклама, чието съдържанието е силно обвързано с медията, в която присъства.

Тошка Иванова, копирайтър в Реформа Адвъртайзинг

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ