Работещи начини да защитите идеята си

 Работещи начини да защитите идеята си

Всеки маркетолог се е сблъсквал с тази ситуация - пред мениджъри и клиенти се налага яростно да защитава идеята си, за да успее да спечели финансиране.

Умението да убеждаваме в стойността на проекта си е ключово в маркетинга. Не е достатъчно просто да кажете: "Тази идея е добра. Повярвайте ми! Хайде да започваме". Трябва да убедите околните, че всички се нуждаете от навременни действия по въпроса. Личното реноме е много важно, ако се опитвате да прокарате нови планове, но е необходимо и да ги подплатите с убедителни основания.

Професорът по мениджмънт Самюел Бакарак предлага в сайта на сп. Inc. четири сценария, които може да са ви от полза, за да защитите идеята си.

Те са следните. 

1. Рационален подход: Гледайте цифрите. 

Когато използвате рационален подход, предлагате идеята си точка по точка. Покажете на публиката своите подробни анализи, детайлните си проекти и изследвания на всички алтернативни възможности. Докажете, доколкото можете, че идеята ви със сигурност ще донесе успех на компанията. Това е чудесен начин да премахнете излишните емоции от дебата и да го завъртите около конкретни неща.

Слабост на подхода: Някои ще оспорят данните ви и няма да са съгласни с изводите ви, колкото и основателни да са те. Това може да забави проекта и да вкара екипа ви в безкрайни спорове около числа и предположения. Този подход е особено труден, докато икономиката е в криза. Почти невъзможно е да предложите идеално решение, тъй като живеем в свят на постоянно променящи се информации и ситуации. В някои отношения подходът е най-лесният, но в други може да ви отнеме много време и енергия.

2. Подражателски подход: Всички правят така. 

Този аргумент може да изглежда твърде опростен, но често всъщност е едно много смислено обяснение на въпроса "Защо правим това?", когато нямате времето и ресурсите да експериментирате с алтернативи. Този подход е чудесен, защото показва, че предложението ви не е много рисково. "Правено е и преди и е проработило. Защо да не го сторим и ние?".

Слабост: Лесно е да ви атакуват критици и скептици. Може да ви кажат, че идеята ви не е нова или по-лошо – че тя няма да сработи добре точно във вашата организация. И наистина, това че някой друг го е правил, не означава, че ще успеете и вие в начинанието.

3. Законов подход: Карат ни да го направим.

Законите и промените в регулациите често принуждават организациите да променят процесите и работата си. Може да използвате тези промени, за да поемете по нов курс. Няма да ви е трудно да намерите информация за новите правила и да я включите в експозето си.

Слабост: Конформизмът и съобразяването с натиска не се трансформират автоматично в увеличена ефективност. Много отрасли преживяват регулаторни промени веднъж на десетилетие, но променят бизнес практиките си веднъж на всеки две-три години.

4. Стандартен подход: Хората го очакват от нас.

Стандартните очаквания на клиентите може да ви дадат сериозни причини за промяна. Когато използвате този подход, за да оправдаете плановете си, не казвате, че компанията е длъжна да направи нещо, а й подхвърляте идеята, че ако не се промени, това ще бъде в нейна вреда. Ако се задейства пък, може да се случат много приятни неща.

Слабост: Критиците може да кажат, че краткосрочните жертви, които трябва да направите, са твърде скъпи и че промяната като цяло е ненужна.

Няма съвършено основание, с което може да защитите идеята си. Тези четири работещи подхода обаче много ще ви помогнат в изграждането на възможно най-добрата защита на плановете ви.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ