Рекламни особености на Супербоул 2014

Рекламни особености на Супербоул 2014

Щедри и очакващи големи резултати, световните брандове се готвят за Супербоул 2014. Най-гледаното рекламно време за годината в САЩ - финалът на американската футболна лига - традиционно събира пред малкия екран 100 милиона американци. 

Тазгодишното спортно събитие ще бъде на 2 февруари. Различното в него от гледна точка на маркетинга е, че цената на излъчване на основния му инструмент – 30-секундния ТВ спот, ще бъде по-висока. Тя ще надхвърля 4 милиона долара. 

Най-странните, най-различни и може би най-носталгични реклами се очаква да бъдат големите печеливши, смятат авторите на американското списание Inc. Те ще бъдат тези, за които ще се говори два дни или с часове ще се пише в мрежата. 

Идеята за купуване на известно време за показ по телевизора и може би няколко реклами на страниците на списания, съпътствани от билбордове, е отживяла. В днешния шумен и преизпълнен пазар предлагането на внимание под наем чрез рекламно пространство е все по-малко ефективно. Сега играта се промени и предизвикателството за големият маркетинг е да комбинира купеното под наем рекламно пространство с по-ангажиращо съдържание, което е социално. 

В последните няколко години и особено през миналата видяхме рекламите в Супербоул да се придвижват към тази обща тенденция. През 2014 г. можем да очакваме още усилия в тази насока. Още опити за спечелване на повече внимание от всякога. 

Видео рекламите от Супербоул се поставят в центъра на интегрирана кампания, която се разгръща едновременно в няколко медийни канала, задължително с участието на дигиталния свят. Принципът на създаване на тези кампании е подобен на участието в търговско изложение – фирмите използват събитието и си създават около него по-мащабна реклама с информация в самия момент на провеждането му и след това. Целта им е да се сдобият с максимална стойност. Вместо само да зарадват зрителя с хубава реклама от половин минута и да се надяват, че тя ще се запомни, марките показват скъпото видео в Супербоул само като част от по-големи усилия да се популяризират. 

Ето и пример.

Една от дългоочакваните кампании от годината е тази на Intuit QuickBooks  “Малък бизнес, голямо състезание“. Тя беше стартирана още през август 2013 г. – половин година преди спортния финал. Intuit покани малкия бизнес в цяла Америка да участва в нея, като я вдъхнови, разказвайки своята история. От стотици истории на малки американски фирми, тя избра 20 полуфиналисти, а от тях – четирима финалисти, които в момента се съревновават. Накрая ще остане само един - само една малка фирма, която ще се покаже като пример в рекламата на Intuit в Супербоул 2014. 

В хода на развитие на кампанията Intuit ангажира аудиторията през целия й период, като убеди хората да гласуват за своите фаворити в състезанието й. Играта популяризира много малки фирми в САЩ, от такава за кучешки бисквити до друга за домашно приготвена бира. Интернет потребители споделяха видеоклипове, посещаваха сайта й и проверяваха в него резултати. 

Кампанията е пример за дългосрочно провеждане на рекламна инициатива за спортното събитие. На този тип маркетинг активности се гледа като на инвестиция или "златна стратегия" за създаването на връзки.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ