Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рекламните богове в Китай сигурно са полудели
Какво се случва на рекламния пазар в Китай? Азиатската мегаикономика е отделен космос, от който големите марки като Apple и BMW се интересуват. Той е капризен, неразбираем, но винаги много важен заради икономическия потенциал на многомилионното население на комунистическата държава, готово да купува и потребява.
Последното развитие от страната, която редовно влиза в класациите на водещите световни играчи, цензуриращи медиите, е, че китайската държавна телевизия CCTV, известна на Запад с уникалната си П-образна авангардна сграда в Пекин, губи рекламни приходи.
Защо това се случва, разказва във видеоматериал на „Уолстрийт Джърнъл” Том Докороф – изпълнителен директор на агенция JWT за Азиатско-тихоокеанския регион.
Цялостният рекламен пазар в Китай е във възход, обяснява Докороф. Всъщност, цените на рекламата в страната растат във всички медии. В същото време обаче телевизионните канали и най-вече CCTV – националната телевизия – губят зрители. Това се случва поради две причини. Едната е, че предаванията й стават все по-скучни за масовия зрител. Тя търпи сериозни рестрикции по отношение на темите, които се разглеждат в нейния ефир. Втората е, че многобройните млади китайци все повече предпочитат да се осведомяват от дигиталните медии.
В страната има голямо увеличение на продажбите на онлайн реклами. Продават се най-вече рекламни онлайн видеоклипове – телевизионната реклама се появява в мрежата още преди да се излъчи по телевизията. Другият най-купуван рекламен продукт в дигиталния свят е промотираното съдържание в социалните медии. И двете растат много бързо. Те съставят 85% от похарчените пари за дигитална реклама. Останалатата част от бюджетите се разпределят за банери и други видове маркетинг и пиар интернет акции.
Един от проблемите на китайския медиен пазар е, че той е изключително скъп за рекламодателите, казва още Докороф. Държавната телевизия си поставя много високи цени. Ето защо за повечето рекламодатели се оказва по-изгодно, а и по-логично, да рекламират онлайн.
Контролирана от властта държавната телевизия в Китай продължава трайно да излъчва нискорейтингови програми, разчитайки на доминацията на CCTV на медийния пазар. Телевизията играе ролята на проводник на пресятата от правителството информация, но властите и рекламодателите са непрозорливи и сигурно са полудели, ако смятат, че по този начин ще могат безкрайно да въздействат върху населението, коментират западни наблюдатели. Защо? Защото идва времето на младата аудитория, която намира все повече атрактивно съдържание онлайн.
Спрямо миналата година пазарът на интернет реклама в Китай се е увеличил с поне 20%. Мобилният интернет пък все още се смята в страната за маркетинговото поле на бъдещето.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.