Роналдо е най-ценният играч за маркетинга

Роналдо е най-ценният играч за маркетинга

Звездата на „Реал Мадрид“ Кристиано Роналдо е най-ценният от маркетинг гледна точка футболист в света, според изследователите на Repucom. Фирмата за маркетинг изследвания посочва, че той е най-известното и „задаващо тенденции“ лице във футбола.

В глобален план 83,9% от хората го познават. На националните маркетинг пазари Италия, Испания, Германия, Турция и Арженита разпознаваемостта му е около 95%.

Вторият най-скъпо продаваем футболист за маркетинга според изследователите е Лионел Меси от „Барселона“. Трети, за изненада на мнозина, е неговият колега в „Барса“ Жерар Пике.

„Роналдо е мечтата за знаменитост, която да придаде блясък на маркетинга и да популяризира бранд (celebrity endorsement). Стойността на присъствието му е важна за отбора, в който играе, както и за компаниите, които са се свързали с него“, коментира създателят и управител на Repucom Пол Смит. „Само две седмици преди Световното първенство по футбол, погледът на света е насочен към състезаващите се отбори и играчи. Световната купа е най-гледаното спортно събитие в света. В него големите брандове, официални партньори и другите хора и фирми ще използват и ползват глобалния му имидж, за да създават продажби“, казва той.

Роналдо спечели за втори път през 2014 г. наградата на ФИФА за глобален играч Ballon d'Or, както и медал в Шампионска лига. Той има 82 милиона фена във Facebook и 26 милиона последователи в Twitter – комерсиалният потенциал на личността му се счита за колосален.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Президентът наложи вето върху решението за назначаване на особен управител в Лукойл
Борисов: Имаме име за особен управител в "Лукойл", чакаме Радев да се произнесе
Корупционен скандал в Украйна: $100 млн. източени от енергетиката, кой е виновен?
Силна магнитна буря може да доведе до появата на сияние над България
Енергийният министър: България има бензин за половин година и дизел за четири месеца