С какво всъщност се занимава копирайтърът?

С какво всъщност се занимава копирайтърът?

Творческите екипи във всяка рекламна агенция знаят точно какво прави копирайтърът и защо не могат без него. Много, външни за креативната арена хора обаче изглежда са малко объркани от името на тази длъжност и определенията за нея. Особено такива сред мениджмънта на компаниите и в спъсъка на клиентите на агенцията. Някои дори си представят, че това всъщност е човекът, който пише изреченията с дребен шрифт в края на рекламите. Подобно обяснение е възможно най-далеч от истината.

Ето в какво се състои работата на копирайтъра най-често.

Като за начало, това е човек, който работи в криейтив екипа на рекламните агенции. В агенциите копирайтърите си партнират с арт директорите като носят отговорността за вербалното и текстово съдържание на рекламата, в които често се включват получаването на дадена информация за текста от клиента (фирмата, за която се готви рекламата).

Копирайтърът е нагърбен със задачата да разказва история, измисляйки я по начин, който резонира с разбиранията на читателя/ слушателя, в идеалния вариант провокирайки емоционлен отговор. Арт директорът пък носи крайната отговорност за визуалната комуникация и, особено в случая с печатните творби, той може да надзирава производството.

Накратко, копирайтърът е креативен стратег, първо и преди всичко. Думите, заглавията, основният текст в рекламата, се падат на него. Заедно с арт директора той е фокусиран върху големята идея. Може и да мисли във визии, както арт директорът може да мисли в думи. Рекламата е общ продукт, в чиято изработка някои автори изтъкват колко е значима дори ролята на счетоводителя на агенцията.

Любопитният момент е, че в последните години границите между задълженията на копирайтъра и арт директора се размиват все повече. Проектите, които пристигат в рекламните агенции, се нуждаят от съвсем малко или никаква словесна форма. Но винаги те имат нужда от силни идеи. Като цяло, повечето идеи се раждат в сътрудничеството между писателите, планьорите и финансовия мениджмънт.

Копирайтърът е "копидиректор", "криейтив писател", "ковач на словото" ("wordsmith"), "творчески мислител", "рекламен криейтив", "машина за мислене" и всичко друго, само не и обикновен "словослагател".

Пол Сагът коментира темата в Advertising.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло