Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|С какво всъщност се занимава копирайтърът?
Творческите екипи във всяка рекламна агенция знаят точно какво прави копирайтърът и защо не могат без него. Много, външни за креативната арена хора обаче изглежда са малко объркани от името на тази длъжност и определенията за нея. Особено такива сред мениджмънта на компаниите и в спъсъка на клиентите на агенцията. Някои дори си представят, че това всъщност е човекът, който пише изреченията с дребен шрифт в края на рекламите. Подобно обяснение е възможно най-далеч от истината.
Ето в какво се състои работата на копирайтъра най-често.
Като за начало, това е човек, който работи в криейтив екипа на рекламните агенции. В агенциите копирайтърите си партнират с арт директорите като носят отговорността за вербалното и текстово съдържание на рекламата, в които често се включват получаването на дадена информация за текста от клиента (фирмата, за която се готви рекламата).
Копирайтърът е нагърбен със задачата да разказва история, измисляйки я по начин, който резонира с разбиранията на читателя/ слушателя, в идеалния вариант провокирайки емоционлен отговор. Арт директорът пък носи крайната отговорност за визуалната комуникация и, особено в случая с печатните творби, той може да надзирава производството.
Накратко, копирайтърът е креативен стратег, първо и преди всичко. Думите, заглавията, основният текст в рекламата, се падат на него. Заедно с арт директора той е фокусиран върху големята идея. Може и да мисли във визии, както арт директорът може да мисли в думи. Рекламата е общ продукт, в чиято изработка някои автори изтъкват колко е значима дори ролята на счетоводителя на агенцията.
Любопитният момент е, че в последните години границите между задълженията на копирайтъра и арт директора се размиват все повече. Проектите, които пристигат в рекламните агенции, се нуждаят от съвсем малко или никаква словесна форма. Но винаги те имат нужда от силни идеи. Като цяло, повечето идеи се раждат в сътрудничеството между писателите, планьорите и финансовия мениджмънт.
Копирайтърът е "копидиректор", "криейтив писател", "ковач на словото" ("wordsmith"), "творчески мислител", "рекламен криейтив", "машина за мислене" и всичко друго, само не и обикновен "словослагател".
Пол Сагът коментира темата в Advertising.About.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.