Седем известни личности, стартирали от рекламния бранш

Седем известни личности, стартирали от рекламния бранш

Някои от най-известните хора в света – основатели на медийни индустрии, автори на популярни шоу програми, актьори, режисьори, писатели – стартират кариерата си от рекламната индустрия. Някои от тях създават част от най-помнените слогани на всички времена. Други са в бранша временно, докато не правят пробив в друго професионално поле. Вероятно ще се изненадате, когато разберете, че сред тях са:

● Салман Рушди. Авторът на „Сатанински строфи“ е получавал множетсво литературни награди, но се проваля на тест за писане на рекламно съобщение в агенция JWT преди 40 години. „Единственото, което си спомням от тогава, е че ме помолиха да си представя марсианец, който мистериозно говори английски, и трябваше да му обясня в по-малко от 100 думи как да си направи препечена филийка“, разказва той. По-късно все пак успява да навлезе в рекламната индустрия и дори постига значителен успех. Работи десетилетие за Charles Baker и Ogilvy & Mather, измисляйки таглайна „That'll do nicely” за American Express.

● Джеймс Петърсън. Авторът на трилъри прекарва ранните години на кариерата си, работейки в рекламното поле. Работил е за J. Walter Thompson. Там става най-младия криейтив директор, а после и изпълнителен директор на агенцията (JWT) за Северна Америка.

 

● Хю Хефнър. Създателят на „Плейбой“ империята на младини работи като копирайтър, за да си плаща сметките. През 1950 година печели 40 долара седмично с този занаят, работейки за магазин, а през 1951 започва да печели 60 долара седмично, нает като промоционален копирайтър в „Ескуайър“.

● Сър Алек Гинес. Оби Уан Кеноби стартира като рекламист. Когато е едва 18-годишен работи като копирайтър за агенция Ark's Publicity в Лондон.

● Джим Хенсън. Преди да създаде световноизвестното американско куклено шоу „Улица Сезам“, той е нает да направи повече от 100 реклами за кафето Willkins.

● Франсис Скот Фицджералд. Когато е на 22 години  приключва военната си служба и не желае нищо по-силно от това да се ожени за Зелда Сайри. Но тя нямало да каже „да“, ако не е достатъчно добре финансово обезпечен. Ето защо Фицджералд решил да се пробва като журналист в Ню Йорк сити. В първия момент последвал съвета на приятел и се включил в бизнеса с изготвяне на реклама. Работил в Barron Collier, пишейки слогани за 35 долара седмично.

● Хелън Гърли Браун. Тя е широко известна като една от легендарните редакторки на американския „Космополитън“. Кариерата си обаче започва като секретарка в рекламна агенция Foote, Cone & Belding, която сега е част от DraftFCB. Успява да пробие като копирайтър след като печели конкурса на списание „Гламър“, „Десет момичета с вкус“. Това принуждава шефа й да признае, че е много талантлива в писането. Така, продължава да работи като секретарка, но успоредно, в продължение на три години пише и рекламни призиви и описания. По-късно се хваща на работа в Kenyon & Eckhardt, където става едно от най-добре платените лица от рекламата в САЩ по това време.

По информация на Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
Пентагонът добавя Grok на Илон Мъск към арсенала си от инструменти за изкуствен интелект
Как философията може да помогне в борбата с бърнаута
Лари Елисън лично гарантира над 40 млрд. долара за офертата на Paramount за придобиване на Warner Bros.
Цитат на деня
Властите в Белград се отказаха от празненствата за Нова година
Водещите централни банки осъществиха най-голямото разхлабване на паричната политика от 2008 г. насам
Активистка група твърди, че е извлякла 86 милиона музикални файла от Spotify