Седем известни личности, стартирали от рекламния бранш

Седем известни личности, стартирали от рекламния бранш

Някои от най-известните хора в света – основатели на медийни индустрии, автори на популярни шоу програми, актьори, режисьори, писатели – стартират кариерата си от рекламната индустрия. Някои от тях създават част от най-помнените слогани на всички времена. Други са в бранша временно, докато не правят пробив в друго професионално поле. Вероятно ще се изненадате, когато разберете, че сред тях са:

● Салман Рушди. Авторът на „Сатанински строфи“ е получавал множетсво литературни награди, но се проваля на тест за писане на рекламно съобщение в агенция JWT преди 40 години. „Единственото, което си спомням от тогава, е че ме помолиха да си представя марсианец, който мистериозно говори английски, и трябваше да му обясня в по-малко от 100 думи как да си направи препечена филийка“, разказва той. По-късно все пак успява да навлезе в рекламната индустрия и дори постига значителен успех. Работи десетилетие за Charles Baker и Ogilvy & Mather, измисляйки таглайна „That'll do nicely” за American Express.

● Джеймс Петърсън. Авторът на трилъри прекарва ранните години на кариерата си, работейки в рекламното поле. Работил е за J. Walter Thompson. Там става най-младия криейтив директор, а после и изпълнителен директор на агенцията (JWT) за Северна Америка.

 

● Хю Хефнър. Създателят на „Плейбой“ империята на младини работи като копирайтър, за да си плаща сметките. През 1950 година печели 40 долара седмично с този занаят, работейки за магазин, а през 1951 започва да печели 60 долара седмично, нает като промоционален копирайтър в „Ескуайър“.

● Сър Алек Гинес. Оби Уан Кеноби стартира като рекламист. Когато е едва 18-годишен работи като копирайтър за агенция Ark's Publicity в Лондон.

● Джим Хенсън. Преди да създаде световноизвестното американско куклено шоу „Улица Сезам“, той е нает да направи повече от 100 реклами за кафето Willkins.

● Франсис Скот Фицджералд. Когато е на 22 години  приключва военната си служба и не желае нищо по-силно от това да се ожени за Зелда Сайри. Но тя нямало да каже „да“, ако не е достатъчно добре финансово обезпечен. Ето защо Фицджералд решил да се пробва като журналист в Ню Йорк сити. В първия момент последвал съвета на приятел и се включил в бизнеса с изготвяне на реклама. Работил в Barron Collier, пишейки слогани за 35 долара седмично.

● Хелън Гърли Браун. Тя е широко известна като една от легендарните редакторки на американския „Космополитън“. Кариерата си обаче започва като секретарка в рекламна агенция Foote, Cone & Belding, която сега е част от DraftFCB. Успява да пробие като копирайтър след като печели конкурса на списание „Гламър“, „Десет момичета с вкус“. Това принуждава шефа й да признае, че е много талантлива в писането. Така, продължава да работи като секретарка, но успоредно, в продължение на три години пише и рекламни призиви и описания. По-късно се хваща на работа в Kenyon & Eckhardt, където става едно от най-добре платените лица от рекламата в САЩ по това време.

По информация на Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ