Следващото голямо нещо: Сайтове, пригодени към потребителя

Следващото голямо нещо: Сайтове, пригодени към потребителя

Следващото голямо нещо: Сайтове, пригодени към потребителя

Революцията на социалните медии в последните няколко години напълно промени начина, по който използваме и преживяваме мрежата. Днес се намираме на ръба на нова, голяма уеб трансформация: динамичното уебсайт персонализиране.

Досега опитът ни със сайтовете, освен с Amazon, който е колос по отношение на интернет организирането, беше един и същ. Без значение колко пъти сме посещавали един и същи сайт, преживяването ни в него беше еднакво. Въпреки че приемаме това като норма, то очевидно не е идеалният вариант. Нито за потребителите, нито за маркетинга.

Т.нар. динамична уебсайт персонализация (DWP) се бори с това. Тя е възможност гъвкаво да се променя съдържанието в уебсайтовете, съобщенията им и офертите според човека, който влиза в тях. Това се прави на базата на определен набор от критерии, които могат да бъдат измисляни по всякакъв начин. Посетителите могат да се разделят в групи според модели на поведение в сайта, определени техни действия с кликване, процес на покупка, който са достигнали, интересите им към даден тип информация и т.н.

Защо това е толкова революционно? Маркетингът ще може по този начин да сегментира и таргетира посетителите в уебсайтовете и да им показва съобщения, които са изключително свързани с техните нужди, желания, интереси и мечти. Комуникирането по този таргетиран начин сформира по-дълбока връзка между посетителят и сайта. Това, по законите на маркетинга, увеличава продажбите.

Как ще се прави въпросната персонализация? Чрез специален софтуер. 

Например Hubspot – американски софтуерен продукт за дигиталния маркетинг. Той е една от първите платформи, които ще предложат DWP услугата. Продуктът активно се представя пред малкия и среден бизнес в САЩ. Клиентите му ще могат с него да създават „умно съдържание” и „умни призиви за действие” в уебсайтовете си. Те динамично ще променят съдържанието на сайтовете според комплекс от критерии, без да се изискват от тях много сложни технологични познания и умения.

„Прегледахме данните на над 93 000 призива за действие, създавани чрез HubSpot, както и стотици милиони прегледи на сайтове в рамките на 12-месечен период. Открихме, че призивите, които са динамично таргетирани, са довели до 42% ръст на прегледите от потребители… Това е маркетинг въздействие, което всеки бизнес би харесал”, коментира Меган Андърсън, ръководител на продуктовия маркетинг в Hubspot.

Колкото и впечатляващо да звучи, важно е да се отбележи, че все пак персонализирането на преживяването за потребителя не е нищо ново в маркетинга. Преди години персонализацията направи революция в имейл маркетинга. В ранната фаза на неговото развитие маркетолозите правеха само един имейл и го пращаха на смесена група контакти, с което се получаваха смесени резултати. След това започнаха да постъпват умно и сегментираха контактите в групи по интереси, индустрии и др. Това направи имейла ефективен маркетинг инструмент.

Що се отнася до новото голямо нещо DWP, то е все още в началото си. Малко уеб платформи го използват в САЩ. В света на маркетинга все още то се намира „на върха на айсберга”. Мнозина предвиждат обаче, че ще навлезе в следващите няколко години и много фирми ще внедрят технологията. Просто звучи логично.

Люк Самърфилд разказва в списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ