Следващото голямо нещо: Сайтове, пригодени към потребителя

Следващото голямо нещо: Сайтове, пригодени към потребителя

Революцията на социалните медии в последните няколко години напълно промени начина, по който използваме и преживяваме мрежата. Днес се намираме на ръба на нова, голяма уеб трансформация: динамичното уебсайт персонализиране.

Досега опитът ни със сайтовете, освен с Amazon, който е колос по отношение на интернет организирането, беше един и същ. Без значение колко пъти сме посещавали един и същи сайт, преживяването ни в него беше еднакво. Въпреки че приемаме това като норма, то очевидно не е идеалният вариант. Нито за потребителите, нито за маркетинга.

Т.нар. динамична уебсайт персонализация (DWP) се бори с това. Тя е възможност гъвкаво да се променя съдържанието в уебсайтовете, съобщенията им и офертите според човека, който влиза в тях. Това се прави на базата на определен набор от критерии, които могат да бъдат измисляни по всякакъв начин. Посетителите могат да се разделят в групи според модели на поведение в сайта, определени техни действия с кликване, процес на покупка, който са достигнали, интересите им към даден тип информация и т.н.

Защо това е толкова революционно? Маркетингът ще може по този начин да сегментира и таргетира посетителите в уебсайтовете и да им показва съобщения, които са изключително свързани с техните нужди, желания, интереси и мечти. Комуникирането по този таргетиран начин сформира по-дълбока връзка между посетителят и сайта. Това, по законите на маркетинга, увеличава продажбите.

Как ще се прави въпросната персонализация? Чрез специален софтуер. 

Например Hubspot – американски софтуерен продукт за дигиталния маркетинг. Той е една от първите платформи, които ще предложат DWP услугата. Продуктът активно се представя пред малкия и среден бизнес в САЩ. Клиентите му ще могат с него да създават „умно съдържание” и „умни призиви за действие” в уебсайтовете си. Те динамично ще променят съдържанието на сайтовете според комплекс от критерии, без да се изискват от тях много сложни технологични познания и умения.

„Прегледахме данните на над 93 000 призива за действие, създавани чрез HubSpot, както и стотици милиони прегледи на сайтове в рамките на 12-месечен период. Открихме, че призивите, които са динамично таргетирани, са довели до 42% ръст на прегледите от потребители… Това е маркетинг въздействие, което всеки бизнес би харесал”, коментира Меган Андърсън, ръководител на продуктовия маркетинг в Hubspot.

Колкото и впечатляващо да звучи, важно е да се отбележи, че все пак персонализирането на преживяването за потребителя не е нищо ново в маркетинга. Преди години персонализацията направи революция в имейл маркетинга. В ранната фаза на неговото развитие маркетолозите правеха само един имейл и го пращаха на смесена група контакти, с което се получаваха смесени резултати. След това започнаха да постъпват умно и сегментираха контактите в групи по интереси, индустрии и др. Това направи имейла ефективен маркетинг инструмент.

Що се отнася до новото голямо нещо DWP, то е все още в началото си. Малко уеб платформи го използват в САЩ. В света на маркетинга все още то се намира „на върха на айсберга”. Мнозина предвиждат обаче, че ще навлезе в следващите няколко години и много фирми ще внедрят технологията. Просто звучи логично.

Люк Самърфилд разказва в списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия