Следващото ниво Human Digital

Следващото ниво Human Digital

Интервю с Георги Малчев, Иван Пантелеев и Александър Марков, екипът партньори, който стои зад най-новата дигитална агенция Xplora

- Каква част от българските търговци се възползват от всички предимства на дигиталния маркетинг?

Георги Малчев: Все още неголям брой, по редица причини. Голямата спирачка е работата на парче. “Искам сайт”. “Искам управление на фейсбук страницата”. След това как да разберем дали наистина това е помогнало за постигане на маркетинг целите? Дигиталният маркетинг е толкова динамичен, че всъщност след една година нещата, които работят сега, няма да дават резултати. Само подходите ще са сходни. Потребителите са много по-често онлайн, отколкото гледат телевизия. 80% от тях са търсили онлайн продукт или услуга, който след това са купили в търговската мрежа или онлайн. Немалко компании отчитат, че техен конкурент е активен, и явно му се получават нещата.

- Как бихте представили новия маркетинг термин "дигитална екосистема"? Как се създава и поддържа една работеща екосистема?  

 Иван Пантелеев: Това е инструментариум – сайт, лендинг (целеви - б.ред.) страници, имейл бази от профилирани потребители, профили или страници в социалните мрежи и т.н. трябват за постигане на целите. Откъде тръгваме и какви са стъпките, за да бъде изграден, и надграден. Стартирайки от никакъв, или частичен инструментариум няма смисъл от много красив и сложен сайт, без той да е интегриран с целия маркетинг на компанията. Поддържането на екосистемата става като постоянно се следи поведението на потребителите – кой откъде идва, как взаимодейства с отделните дигитални активи като конкретни страници и секции на сайтове например, колко често се връща. И най-важното – постоянно да се подобрява дигиталната екосистема – удължаване на потребителската пътека, подобряване на таргетирането на рекламата, намиране на сходни аудитории, осигуряване на конверсии като попълнени форми, заявки или даже многократни продажби.

- Дигиталната среда решава ли основния проблем с маркетинговите разходи - изчисляването на възвращаемостта от вложените средства?

 Александър Марков: Правите онлайн реклама, но не следите от кой сайт, от кой банер какви потребители идват и какво правят на сайта ви – гледат само една страница, тръгват си след петата секунда? Може би правите реклама по телевизията, а не следите дали се повишава търсенето в търсещите машини на продукта ви или бранда ви, нито дали хората стоят на сайта ви или инсталират приложението ви? Или имате огромна база от имейли и не ги използвате? Все реални случаи, а ефектът от следенете е както тактически – подобрявате кампанията и взаимодействията, така и стратегически – всеки път ставате по-ефикасни, т.е. ползвате по-малко ресурси и постигате по-амбициозни цели.

- С какво Xplora ще се различава от останалите дигитални агенции? Кой е специфичният отпечатък, който вашия екип искате да оставите върху начина на функциониране на пазара?

Георги Малчев: Нашият слоган е Human Digital, защото вярваме, че дигиталният маркетинг е за реални хора. Стремим се да говорим по разбираем и достъпен начин за дигиталните комуникации. Пренасяме бизнес целите до конкретни и изпълними стъпки за развитие на дигиталния маркетинг. В същото време поемаме 100% отговорност за създаването и развитието на избраните дигитални активи. Голямата ни мисия е да помогнем на клиентите ни да преминат на следващото ниво на маркетинговите си комуникации.

Партньорите:

Георги Малчев, доскоро директор на дигиталния маркетинг в Mtel, а преди това съдружник в една от големите дигитални агенции, Иван Пантелеев, с опит като акаунт директор в ilyan.com и акаунт мениджър в дизайн и уеб агенция Деспарк Александър Марков, експерт в анализи и пърформънс маркетинг, работил в Mtel, "Студио Модерна" и Interactive Share.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ