Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Спонсорството: ключ към силния маркетинг
Спонсорството е най-бързо растящата форма на маркетинг в САЩ и не само там. Същевременно наблюдатели смятат, че то все още е до голяма степен е в началото на развитието си. Особено в областта на търговските изложения и панаирите – силно развити в Германия.
Тази практика дава безкрайни възможности една марка да разшири конкурентното си предимство като повиши доверието в нея, имиджа си и престижа чрез участие в спосорираните събития, привличащи целевия пазар.
Някои промоционални възможности в търговските шоута включват спонсорство в прес зала, международно покритие, поставянето на говорител във ВИП зала, раздаването на награди, образователни програми, банери, значки, аудио-визуално оборудване, интерактивни компютърни екрани, брандирани чанти, изрисувани автобуси, кърпички и чаши за сок.
Защо вашата фирма трябва да е заинтересована от спонсорството? Когато е изпълнено добре, то предлага значителни възможности за маркетинг, с който тя ще се отличи.
Всъщност какво е спонсорството?
То е финансова подкрепа за дейност, използвана основно, за да бъдат достигнати определени бизнес цели. Не бива да се бърка с рекламата. Тя е количествена медия, докато спонсорството се смята за качествена. То промотира компанията с връзка със спосориращия.
Голям брой различни събития в последните години се провеждат с помощта на спонсорство, за да се предложат по-интригуващи програми и да се покрият нарастващите разходи. Спонсорството винаги помага да се достигне специфична целева група без да се хабят време и усилия в стрелянето на посоки. То е силно допълнение до други маркетинг програми. Може да окаже решаващо влияние върху връзките с клиента.
Защо спонсор?
Така се дава възможност да се постигнат няколко цели наведнъж. Във вътрешната и външната й среда компанията може да извлече ползи като:
● Обогатяване на имиджа/оформяне на потребителските нагласи
● Задвижване на продажбите.
Спонсорството може да бъде изключително силен промоционален инструмент. Компаниите за храни и напитки често го използват. Такъв пример е кампанията за набиране на средства на Visa, която бе реализирана в Щатите около спонсорството й на американския олимпийски отбор. Тя изтъкна връзката си него, като предложи да нпарави дарение за отбора всеки път, когато потребителите направят покупка с банковата си карта Visa.
● Създаване на позитивна публичност/ открояване на присъствието на компанията
● Различаване от конкурентите. Самият акт на спонсориране на едно събитие означава гласуване на доверие, особено когато става дума за ексклузивното спонсорство. Това може да бъде от голяма полза, особено когато компанията иска да се справи с по-голям конкурент, който разполага с по-широк рекламен бюджет.
● Утвърждаване на политиката на корпоративна социална откговорност, според която компанията присъства в дадена местна общност не само за да й продава, но й за да помага и развива средата си, за по-добър живот на хората.
● Задвижване на връзката между бизнес аи потребителите, както между него и ВИП клиентите.
По материал на Лаура Лейк, публикуван в сайта Marketing.About
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.