Стартира Superbrands България 2012–2013

Стартира Superbrands България 2012–2013

Стартира Superbrands България 2012–2013

Група от български експерти, които съставят независимо жури, обяви началото на четвъртия проект на глобалната организация Superbrands за България през 2012–2013 година. Той ще отбележи важен юбилей – поредното, 300. по ред издание на международната брандинг институция.

Членовете на журито – Бордът на Superbrands, избраха за председател г-жа Венелина Гочева, вицепрезидент на издателския борд на Медийна Група България Холдинг. Тя поема щафетата от изпълнителния директор на Българската асоциация по маркетинг, проф. Веселин Благоев.

Съставът на Борда на Superbrands се обновява при всеки нов проект. В него участват специалисти в различни сфери на маркетинга, авторитетни представители на бизнеса и водещи журналисти. Те не получават материално възнаграждение и нямат право да оценяват марки, с които самите те са свързани, както и брандове на свои конкуренти.

Номинациите в конкурса Superbrands България 2012-2013 се базират на основата на статистически данни, проучвания и анализи на пазара на водещи маркетингови агенции, информират от Борда. Те са основани и на множество източници за пазарен дял, обем и ръст на продажбите, бюджетите за реклама, медийното и публичното експониране на марките.

В процеса на оценяване „независимите съдии” по правило ще се концентрират единствено върху силата на бранда като субективно възприятие, въз основа на следните критерии:

• Качество. Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

• Надеждност. Ползва ли се тя с доверие, поддържа ли се висок стандарт на продуктите или услугите?

• Различие. Добре ли е позната марката в нейния сектор? Успешно ли се разграничава тя от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Авторите на методиката смятат, че субективният момент в процеса на оценяване е необходим, за да могат да се сравнят брандове от различен мащаб и от различни сектори на икономиката, като се оценява изключително и само тяхната сила.

В оценяването на най-силните потребителски марки в България ще могат да се включат и самите потребители чрез национално гласуване в интернет, което ще даде възможност общественото мнение да се разгледа успоредно с експертното, съобщават още организаторите на конкурса. Това специално проучване ще се проведе и анализира от института за пазарни проучвания GFK Bulgaria, който е партньор на проекта.

Най-силните марки ще получат правото да участват в официалната публикация на Superbrands за България, чието издаване е предвидено за есента на 2012 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Кулминация на проекта ще бъде грандиозната церемония за награждаване, определяна като „Оскарите“ на брандинга, посветена на оценените като Superbrands марки и на премиерата на книгата.

Глобалната организация Superbrands и управляваната от нея едноименна промоционална програма са създадени във Великобритания преди 16 години. Оттогава до днес тя разширява своята дейност – вече в 85 страни, затвърждавайки авторитета си на независима институция, фокусирана върху брандинга, която работи активно със стотици водещи търговски марки по света, както и с най-ярките имена в маркетинга, бизнеса и обществения живот.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ