Тайните за успех на 5 от най-уважаваните марки

Тайните за успех на 5 от най-уважаваните марки

Тайните за успех на 5 от най-уважаваните марки

Не е задължително най-уважаваните марки да са най-големи в своето поле. Но пък всички те са изградили мощна емоционална връзка с потребителите, залагайки на специфична тактика или идея в кампаниите си.

Марките, които се ползват с най-голямо доверие, имат и още един общ знаменател – успели са да създадат връзка с хората, в която получават дълбок, интуитивен обратен отговор.

Авторите в американското списание Entrepreneur обединиха сили с институт в Санта Ана, Калифорния, и направиха „напречен разрез“ на маркетинг практиките в някои от най-влиятелните компании в САЩ, с най-висока степен на доверие. След това, на базата на изследването си, изведоха по една основна тактика, характерна за всяка от тези фирми, и полезна за маркетинг практиките в общ план. Ето какво сочат изводите им:

Изгради лична връзка: Amazon

С милиони продукти, достъп до оналйн поръчки 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, със силно развита технология за търсене на резултати и задълбочена информация за всеки продукт, онлайн магазинът Amazon.com има колосален бизнес. С такъв широк набор от оферти потребителите могат да го възприемат като слабо персонализиран. Amazon обаче е сочен за пример по отношение на изграждането и поддържането на връзка с потребителите. Прави го като им помага във вземането на решения чрез препоръки за стоки, основани на предишни покупки, потребителски отзиви и предложения за сродни покупки. Клиентите имат много опции как да изградят лична връзка с марката. Например чрез създаването на профили, писането на отзиви, рейтинги, списъци с желани продукти и обозначаване на стоките като любими.

Продавай щастие: Coca-Cola

Леденостуден изгрев. Почивката, която освежава. Животът е хубав. От самото й създаване тази марка се основава на обещанието за наслада. И е най-голямата в света. Всичко, което правят представителите й се основава на това как да промотират и продават щастие. Coca-Cola предава това съобщение чрез всички точки на потребителски контакт. Посланието й е положително. Няма дори намек за отрицателна нотка. Посланието й е глътката позитивен контраст в свят, който ни обгражда със стрес и негативизъм.

Придържай се към обещанията си: FedEx

Тази компания създаде силна корпоративна идентичност, на базата на прецизната, точна услуга за доставка от ръка на ръка. В допълнение към това, че предоставя сигурна услуга, компанията създаде марка, на която може да се има доверие, с последователна политика на задоволяване на потребностите на клиентите с ефективни и коректни операции. Тази особеност присъства в маркетинга й. Фирмата издигна бранда си като се различи себе си. Тя се представя не само като фирма за логистика, а като бизнес, който уважава личните съкровища на хората, предметите от дома им, които обичат и с които са свикнали, пакетите, чието съдържание е важно.

Бъди модерен (и забавен): Apple

Най-скъпата технологична компания света обещава неповторимо преживяване и забавление, докато се прави покупката. Това, с което винаги е бил свързан нейният маркетинг, е творчеството и изразяването. Много е изписано за нейната рекламна практика. Едно от основните неща е, че тя успя да въвлече милиони потребители в уникалната й бранд философия. Решаващо значение това да се случи имаше организацията в магазините й, изцяло ориентирана към преживяването на клиента.

Проповядвай способност: Nike

В уеб-сайта си Nike декларира следната мисия: да създава вдъхновение и иновации за всеки атлет в света, уточнявайки „Ако иамте тяло, сте атлет“. Нейните постоянни програми за разработване на продукти, включително представянето на нови технологии като Nike Air и Dri-Fit фабричните модели са една от най-силните й предимства. По този начин тя успя да се свърже в ума на хората с иновациите и експертния опит. Когато си първи и най-иновативен, потребителите ти гласуват по-голямо доверие, защото наистина вярват, че знаеш какво правиш, добавят експертите, интервюирани от Entrepreneur.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ