Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тайните на рекламата във Facebook
Милиони по света гледат на Facebook като на забавление. Бизнесът обаче счита социалната мрежа за златна мина от рекламна гледна точка. Поставяйки реклама в сайта, той има възможност да се прицели към селектирана от него аудитория, която обхваща поне половин милион души, твърдят маркетинг специалистите във Facebook.
Рекламата в сайта е ефективна, защото е силно персонализирана според пола, демографията, семейния статус и заявените интереси на потребителите. Рекламата с търсене в Google, която също е пример за силен вид онлайн маркетинг, е полезна, но работи по друг начин, свързан със съдържанието на сайтовете, не с личните особености на тези, които ги посещават и потенциално купуват. Google AdWards предлага поставяне на желания сайт отпред в списъка с резултати от търсенето, след изписването на определени думи в търсачката.
Какви са особеностите на рекламата в социалната мрежа и как тя може да бъде възможно най-ефективна? Тим Кендъл, търговски директор във Facebook, дава полезни насоки пред Entrepreneur:
1. Направете всичко възможно за Facebook страницата си. Преди въобще да се замислите за реклама в социалната мрежа, първо разработете максимално добре присъствието на бизнеса си в сайта, съветва Кендъл. Разберете кое точно разграничава бизнес страницата от профила на всеки индивидуален потребител (Facebook Help Center). С бизнес акаунта можете да разглеждате отворените профили на потребителите, да виждате списъка им с приятели и да добавяте хора от тях, също както всеки отделен човек с регистрация. Въпреки че двата вида страници (на фирмите и хората) имат общи характеристики – профилите на марките също могат да публикуват на стената си информация за статус и препратки към сайтове, между тях има и значителни разлики. Бизнес страниците получават седмична статистика, която показва какъв е броят на новите потребители, които са ги „харесали“ в дадения период, колко са били активни, колко са коментирали и сравнение с периода преди това.
2. Поддържайте двустранен разговор. След като сте привлекли към профила си определен брой „почитатели“, стимулирайте диалога си с тях чрез различни публикации на текстово и видео съдържание, за да генерирате трафик към профилната си страница и да се отразите в информацията с техните профили, която виждат приятелите им. Не говорете „на“ хората, казва Кендъл. Вместо това си бъбрете „с“ тях, за да ги обвържете.
3. Следваща стъпка: Използвайте рекламата във Facebook, за да стимулирате трафик към уеб-сайта си (освен чрез обновяване на стената на профила на марката ви). Ако не сте правили реклама в сайта, можете да експериментирате, като кликнете върху линка Create An Ad над рекламите, които излизат отстрани на бизнес страницата ви, когато се впишете и я отворите. Щом попаднете в интерфейса със създаване на реклама, поставете своя URL адрес и след това изберете или възможността Suggest an Ad (Покажи реклама) или I want to advertise something I have on Facebook (Искам да рекламирам нещо, което имам във Facebook). Сайтът ще състави за вас примерна реклама, която съдържа текст и картинка от корпоративния ви уеб-сайт, които можете да смените с други.
4. Опитайте да определите целевата група на рекламата чрез профилната информация. Натиснете бутона Continue. Там настройките включват пола на потребителя, възрастта му, нивото на образование, висшето учебно заведение, което е посещавал, езиците, които владее. Можете да рекламирате пред приятели на страницата ви, пред хора, които са техни приятели и пред такива, които нямат пряка или косвена връзка с нея. Както и пред потребители, които използват определени приложения или членуват в група и имат регистрация в даден уеб-сайт.
Най-добро за начало е по-широкото таргетиране. След това е хубаво да стесните кръга на аудиторията, пред която рекламирате в сайта, казва Кендъл.
Един от примерите за успех е този на американско фотостудио, което генерира приходи от 40 хил. долара, поставяйки в социалната мрежа рекламна кампания за 600 долара, която е насочена само към хора, обявили, че са сгодени.
5. Експериментирайте с различни комбинации. Щом изберете да поставите реклама във Facebook, сайтът ще започне да ви снабдява с детайлна статистика във връзка с това как тя работи. Следете я. Един от най-ефективните видове интернет реклама е обявяването на дадена оферта или информация за компанията като платено рекламно пространство във Facebook, в профилната й страница и в специално обособено поле на уеб-сайта й. Ако искате да повишите вниманието към марката си, по-добре заплащайте за импресии (CPM), не за кликвания (CPC), съветва още Киндъл. Заплащането за кликвания може да струва по-малко, но когато плащате за всеки един път, в който някой кликва върху рекламата, от Facebоok могат да я блокират, ако засекат нула кликвания.
6. Не забравяйте – и тук има нужда от креативност. Проучванията показват, че дори една платена реклама в сайта да бъде ефективна, успехът й намалява с времето, щом картинката и надписът върху нея се задържат дълго и хората свикнат с тях.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.