Тайните на рекламата във Facebook

Тайните на рекламата във Facebook

Милиони по света гледат на Facebook като на забавление. Бизнесът обаче счита социалната мрежа за златна мина от рекламна гледна точка. Поставяйки реклама в сайта, той има възможност да се прицели към селектирана от него аудитория, която обхваща поне половин милион души, твърдят маркетинг специалистите във Facebook.

Рекламата в сайта е ефективна, защото е силно персонализирана според пола, демографията, семейния статус и заявените интереси на потребителите. Рекламата с търсене в Google, която също е пример за силен вид онлайн маркетинг, е полезна, но работи по друг начин, свързан със съдържанието на сайтовете, не с личните особености на тези, които ги посещават и потенциално купуват. Google AdWards предлага поставяне на желания сайт отпред в списъка с резултати от търсенето, след изписването на определени думи в търсачката.

Какви са особеностите на рекламата в социалната мрежа и как тя може да бъде възможно най-ефективна? Тим Кендъл, търговски директор във Facebook, дава полезни насоки пред Entrepreneur:

      1. Направете всичко възможно за Facebook страницата си. Преди въобще да се замислите за реклама в социалната мрежа, първо разработете максимално добре присъствието на бизнеса си в сайта, съветва Кендъл. Разберете кое точно разграничава бизнес страницата от профила на всеки индивидуален потребител (Facebook Help Center). С бизнес акаунта можете да разглеждате отворените профили на потребителите, да виждате списъка им с приятели и да добавяте хора от тях, също както всеки отделен човек с регистрация. Въпреки че двата вида страници (на фирмите и хората) имат общи характеристики – профилите на марките също могат да публикуват на стената си информация за статус и препратки към сайтове, между тях има и значителни разлики. Бизнес страниците получават седмична статистика, която показва какъв е броят на новите потребители, които са ги „харесали“ в дадения период, колко са били активни, колко са коментирали и сравнение с периода преди това.

     2. Поддържайте двустранен разговор. След като сте привлекли към профила си определен брой „почитатели“, стимулирайте диалога си с тях чрез различни публикации на текстово и видео съдържание, за да генерирате трафик към профилната си страница и да се отразите в информацията с техните профили, която виждат приятелите им. Не говорете „на“ хората, казва Кендъл. Вместо това си бъбрете „с“ тях, за да ги обвържете.

     3. Следваща стъпка: Използвайте рекламата във Facebook, за да стимулирате трафик към уеб-сайта си (освен чрез обновяване на стената на профила на марката ви). Ако не сте правили реклама в сайта, можете да експериментирате, като кликнете върху линка Create An Ad над рекламите, които излизат отстрани на бизнес страницата ви, когато се впишете и я отворите. Щом попаднете в интерфейса със създаване на реклама, поставете своя URL адрес и след това изберете или възможността Suggest an Ad (Покажи реклама) или I want to advertise something I have on Facebook (Искам да рекламирам нещо, което имам във Facebook). Сайтът ще състави за вас примерна реклама, която съдържа текст и картинка от корпоративния ви уеб-сайт, които можете да смените с други.

      4. Опитайте да определите целевата група на рекламата чрез профилната информация. Натиснете бутона Continue. Там настройките включват пола на потребителя, възрастта му, нивото на образование, висшето учебно заведение, което е посещавал, езиците, които владее. Можете да рекламирате пред приятели на страницата ви, пред хора, които са техни приятели и пред такива, които нямат пряка или косвена връзка с нея. Както и пред потребители, които използват определени приложения или членуват в група и имат регистрация в даден уеб-сайт.

Най-добро за начало е по-широкото таргетиране. След това е хубаво да стесните кръга на аудиторията, пред която рекламирате в сайта, казва Кендъл.

Един от примерите за успех е този на американско фотостудио, което генерира приходи от 40 хил. долара, поставяйки в социалната мрежа рекламна кампания за 600 долара, която е насочена само към хора, обявили, че са сгодени.

      5. Експериментирайте с различни комбинации. Щом изберете да поставите реклама във Facebook, сайтът ще започне да ви снабдява с детайлна статистика във връзка с това как тя работи. Следете я. Един от най-ефективните видове интернет реклама е обявяването на дадена оферта или информация за компанията като платено рекламно пространство във Facebook, в профилната й страница и в специално обособено поле на уеб-сайта й. Ако искате да повишите вниманието към марката си, по-добре заплащайте за импресии (CPM), не за кликвания (CPC), съветва още Киндъл. Заплащането за кликвания може да струва по-малко, но когато плащате за всеки един път, в който някой кликва върху рекламата, от Facebоok могат да я блокират, ако засекат нула кликвания.

      6. Не забравяйте – и тук има нужда от креативност. Проучванията показват, че дори една платена реклама в сайта да бъде ефективна, успехът й намалява с времето, щом картинката и надписът върху нея се задържат дълго и хората свикнат с тях.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ