Тайните на успешното рекламно видео

Видеото работи. 

Както в политическия пиар, така и в маркетинга на търговските марки, визуалното съдържание и краткото и лесно за споделяно видео стават все по-силен инструмент за влияние и предаване на послания. Големите брандове по света разширяват перото в бюджета си за финансиране на качествени интернет клипове.

Как да се създаде видео, за което всички да заговорят? Има някои основни изисквания, посочва американското сп. Entrepreneur. Формулата е следната:

● Фокусирай се върху историята. Преди да опитате да бъдете оригинални, замислете се за съобщението. На какви проблеми компанията ви дава отговор? Какви са уникалните начини, с които го прави? „(Във видеото) повечето маркетолози се фокусират върху продукта, но е много по-интересно да се говори за проблема, който продуктът им може да разреши“, коментира Тим Уишър, който създава рекламно видеа за Cisco и е старши мениджър социални медии в компанията. Той съветва компаниите да разпознаят нуждите или болките на клиентите си и по някакъв начин да ги засегнат във видеоклипа.

● Дествайте ударно. Планирайте кратка и силна история в кадри. Максимум до 2 минути. Необходимо е да се започне с нещо ударно и интригуващо в първите 15 до 20 секунди. Ефективното онлайн съдържание изисква участие на зрителя. То трябва да мотивира потребителите да се придвижат в него напред. Както каза Ариана Хъфингтън в силна реч за MarketingProfs: :"Ако консумирате традиционна медия, я консумирате на дивана. Ако употребявате нова медия, вие дърпате юздите и сте на седлото на коня“. Най-важното: хората не биха споделили видео, което не искат да догледат до край.

● Бъдете неочаквани. Елементът на изненада задвижва процеса на споделяне и повишава разпознаваемостта на компанията. В създаването на видео съдържание е решаващ творческият и сценариен момент с леко драматизиране.

● Не забравяйте базисните правила. Всяко ефективно видео включва няколко задължително елемента: описателно заглавие, ключови думи и тагове, свързани с оптимизацията при търсене, призив за действие (какво искате да стоят хората, след като видят клипа ви?) и промоционален план с постове, които свързват видеото с определени социални мрежи. Поставете клипа си в сайтове за социално споделяне (като YouTube и Vimeo) и се уверете, че сте направили възможно вграждането му и споделянето му с всички възможности.

● И късмет. Колкото и да е трудно да го признаем, за да успее клип, създаден и поставен от маркетинга на дадена фирма, е необходима и голяма доза щастлив шанс. Късметът е силен двигател на онлайн успеха. Ако едно от 10 видеа обаче стане „вирусно“ и потребителите масово започнат да го гледат и споделят, усилията са си заслужавали.

По материал в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ