Предлагате талони за отстъпка? Направете добра сметка

Предлагате талони за отстъпка? Направете добра сметка

Талоните за отстъпка, все по-масово предлагани от сайтове в мрежата за покупка на продукти и услуги в рамките на даден период, имат и тъмна страна. Ако фирмата не ги управлява правилно, могат да доведат до огромна дупка там, където е трябвало да има хиператрактивна кампания.

Експертите съветват: Ако сте решили да предложите талон за намаление в сайт в мрежата, пресметнете реалистично броя, който можете да си позволите. Помислете за сроковете им. Имайте предвид последните дни от тези срокове, когато интензитета на употреба на ваучерите с изтичаща давност се покачва. Ще можете ли да посрещнете наплива? Бъдете внимателни, за да не дадете обещание, което не можете да изпълните и което действа против интересите ви.

Пример на проблем с подобни талони е описан в сайта на американското бизнес списание Entreprenuer. По време на новогодишните празници в Япония в края на 2011 г. сайт с предложения за продукти и поръчки на по-ниска цена, собственост на Groupon, си образува сериозни главоболия. Компанията представя оферта на традиционно японско новогодишно меню, направено от няколко различни ястия, с късметчета за предстоящата година. Всичко това - доставено по домовете от Bird Café в Токио на цена, която възлиза на 127 американски долара, с голяма отстъпка от традиционната цена. Толкова голяма, че Bird Café не успява да се справи с нея. Тези, които купуват сделките, скоро започват да се оплакват, че ястията им пристигат твърде късно. Други клиенти започват да коментират, че качеството не е достатъчно добро и очевидно менюто е набързо приготвено. Някои от потребители, закупили ваучерите, дори започват да се оплакват, споделяйки в профилите си в сайтовете за комуникация снимки на получените ястия. Същинска пиар катастрофа!

„Виждал съм тези снимки. Вярвайте ми, не са добра реклама – нито за Groupon Япония, нито за Bird Café“, коментира авторът на Entreprenuer Браян Куинтън.

Какво се случва? От фирмата, която продава талоните признават: „Наистина объркахме нещата“. Оказва се, че ресторантьорите са надценили възможностите на този екип от готвачи. Така качеството и количеството на услугата са пострадали. Освен това се оказва, че по това време от Groupon все още не са били проверили системите на японската компания, придобита от тях, с които се удостоверява дали този бизнес е фактически способен да осигури толкова продукти или услуги, в този срок, предложени с намаление.

Спадът на клиенти и за двете фирми – за ресторанта и за сайта със социални талони, е толкова голям, че изпълнителният директори на сайта, който отхвърля предложение за придобиване от Google на стойност 6 млрд. долара през декември 2011 г., излиза с официално извинение. Публикувано в онлайн вид, обръщението му е искрено и признава за грешката, която фирмите правят, като не преценяват реалната изпълнимост на предложението. Наблюдатели на казуса смятат, че заради откровеността му, той заслужава уважение.

Затова, преди да предложите определено количество талони с отстъпка, първо преценете много точно дали служителите ви могат да се справят с допълнителната работа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ