4 неща, за които маркетологът трябва да мисли всеки ден

4 неща, за които маркетологът трябва да мисли всеки ден

Стягайте ските през лятото, а ...медия стратегиите – през есента. Това, което ще направите (или няма да направите) за тези няколко месеца до края на годината, може съществено да повлияе на крайните резултатите и да зададе тон за успехи или, не дай боже, провали през следващата година. 

Какво е нужно, за да сте абсолютно сигурни, че ще отбележите с триумф последното тримесечие на годината? Ето 4 неща, които трябва да са в списъка със задачи всеки ден, на всеки маркетолог.

1. Отчетност и измеримост

Неточността в маркетинг бранша и толерантността на маркетолозите по този въпрос е едно от най-големите разочарования на нашето време. Просто е необяснимо – защо не можем да се движим по-агресивно в посока към чувствително повишаване на възможността за по-ясна и стриктна измеримост. Неточността струва милиони всяка година на всеки бизнес.

2. Конфиденциалност

Проблемите на потребителите са реални. Обществени групи повдигат въпроси, които стигат до законодателно ниво. Законодателни инициативи призовават към действие. Но знае ли отрасълът за тях, следи ли ги, променя ли гъвкаво стратегиите си в крачка като реакция?

Не! Като цяло, на маркетинга му липсват „живи” образователни програми за разпространение на информация и овладяване на остротата на проблемите, формулирани от обществото, от потребителите. В резултат се стига до изработване и приемане на примитивни решения, които не улавят реалния пулс на настроенията на клиентите, а точно обратното – пренебрегват избора им и в по-далечен план застрашават маркетинг индустрията.

3. Агенция на бъдещето

Какво точно прави една медия-агенция за маркетолозите? Основната й задача е да им помага да се ориентират в постоянно променящото се поле на индустрията, да създава нови маркетингови и медия стратегии за постигане на успех. Агенцията трябва да бъде творчески двигател, който вдъхновява бранда и агресивно го движи напред. Прави ли всичко това агенцията? Правилно ли е структурирана за постигането на тези цели?

Нека си признаем, прекалено често системата се изпречва на пътя на перфектния синхрон между маркетолозите и агенциите. Понякога, прекалено много специалисти се намесват в процесите и в крайна сметка влияят негативно на механизма на работа. Друг път, маркетолозите зациклят предимно в процесуалните елементи като търсене и избор на агенция, пазарлъци по договорите и хонорарите, което ги отклонява от най-важната цел - развитието на бранда.

И така, как да изглежда агенцията на бъдещето? Длъжни сме да мислим по тази концепция всеки ден и час по-скоро да си я изясним.

4. Маркетингов ръст

Преди всичко, маркетолозите трябва да мислят за себе си като за шампиони, които продължават да се стремят към още по-високи резултати и се развиват. Но мнозина не го правят.

За да го постигнат, специалистите в бранша трябва да преосмислят рутинните бизнес практики, на които по навик залагат, в контекста на това как са структурирани, като се вслушват повече в навиците и новите умения, които научават в крачка, на усета си как трябва да се прави бизнес с агенции, издатели, изследователи и консултанти.

Маркетолозите трябва да разгърнат потенциала си, да излязат от рамките, които сами си налагат и да преодолеят бариерите, които ограничават способностите им.

Боб Лиодайс,  президент и главен изпълнителен директор на американската Национална асоциация на рекламодателите за  LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ