Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Трите роли в иновациите
Когато стане дума за най-иновативните компании, обикновено първо се сещаме за тези, които предлагат невиждани, абсолютно различни и впечатляващи технологии.
Революционните продукти сами по себе си могат да бъдат тотално различни, въпреки че попадат под общия знаменател на иновацията. Опитът да се конструира автомобил, който се управлява сам, се различава значително от слънчевите очила с добавена реалност или най-малкия таблет (iPad mini). Да надминеш технологичните граници всъщност е само един от трите пътя към постигането на успех в предлагането на нещо абсолютно ново за потребителя. Това смята Бари Жарузелски – автор на изследването Booz & Co. Innovation 1000, цитиран от Business Insider. Според него големите иновативни компании, които в момента променят света, се разделят на три вида:
*Търсачи на нужди (като Apple)
Това са фирмите, чиято иновационна стратегия се върти основно върху идеята "ние познаваме клиентите по-добре, отколкото те самите се познават". Тоест, предлагат неподозирани нужди, колкото и странно да звучи.
Тези фирми разполагат с уникалното умение да разпознават неизказани желания и след това да вадят първи на пазара продукт, който той не е денирила предварително като необходимост. Не са много в историята. Стратегията им се корени в мащабното, директно и задълбочено проучване на поведението на хората, вместо на пазарните изследвания. Става дума за това да се следят внимателно потребителите, които казват какво биха искали, да се наблюдава поведението им и това как те си взаимодействат с продукта на конкуренцията. Наблюдава се как хората изглеждат по време на изживяването си с устройството. Проблемите и възможностите им се изследват.
Така например Apple не изобрети тъч скрийна, но направи много повече пари от тази технология от всеки друг, като се фокусира върху употребата му от хората. Върху това в каква позиция са поставени ръцете им, дали слагат устройството си в джоба с ключовете и други детайли. Така тя стана най-добрата от всички в доставянето на човешки контакт с технологията. В този случай маркетингът и представянето на продукта се оказват водещи.
*Читатели на пазара (като Samsung)
Те са класическият пример за много бързия последовател. Реакцията им на втори, трети не означава, че игнорират клиента. Но са много силно ориентирани към това какво прави конкурента и какво доставя той на общия пазар. Изследват кои са продуктите, които изглежда набират преднина. След това гъвкаво предлагат своя версия на успешната иновация. Въпреки че мнозина гледат на разработването на пореден продукт от една серия като на плуване в сигурни води и копиране, тук може да се каже също, че става дума за конкурентна интелигентност в бизнеса, класическо пазарно изследване, движение към предната линия и най-вече адаптивност. В случая интерпретацията е важна. Samsung например се придвижи 5 места напред в класацията на най-иновативните компании в света в последните 3 години като създаде нови версии на продукти и започна да ги продава в правилното време, което е иновативна и сложна стратегия.
*Технологичните двигатели (като Google)
Тук става дума много повече за традиционния технологичен модел на натиска, където махалото на прогреса се оттласква максимално от клиентите и пазарите. Има компании, които са много повече ориентирани към разработването на технологичната база. Важно за тях е как може да се предизвика технологията, къде може да има приложение за нови услуги и системи. Този модел първи определя понятието "иновация". Много по-различен е от горните два. Най-важното в него е, че да бъдеш първи, излизайки с нещо невиждано на пазара и да бъдеш този, който прави най-много пари от него, са две различни неща. Затова много страхотни научни разработки остават неосребрени.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.