Триъгълникът на силите

Триъгълникът на силите

Има три стъпки, когато искаш да продадеш нещо.

Първата е да се сдобиеш с трафик. Трябва да привлечеш човешки тела, очи, уши, на които да предложиш нещо.

Следващата е разговор. Нужно е да убедиш хората, че това, с което разполагаш, ще реши някакъв техен проблем.

Последната е икономика. В нея ще им дадеш нещо, което им е ценно. Ще го сториш, за да се сдобиеш с пари.

Трафикът, диалогът и икономиката оформят Триъгълник на силите (Power Triangle). Той управлява всичко, случващо се в продажбите и маркетинга. Хубавото в сцеплението на трите му части е неговата простота.

Айнщайн е бил един от хората, които са знаели как да изразят нещо голямо с просто уравнение (e=mc2). Нещата, които са верни и точни винаги се отличават с простота. Както всички тях, така и Триъгълникът винаги ни отвежда там, където трябва да стигнем. За да продадем нещо трябва да се сдобием с трафик, който ще задвижи икономиката ни и ще ни донесе пари. Когато направим печалба, можем да я инвестираме в повече трафик и да превърнем трафика в стимул за подобряване на икономиката. И така, процесът се върти в кръг. Той се възкачва по безспирна спирала. Това е същината на маркетинга.

Ако дойдете при мен с въпроса "Разработих едно страхотно ново изобретение и ще направи милиони, но как да го продам?", преди да заговорим за купуването на кликвания и писането на имейли или изработването на информационни реклами и залагането на други техники, ще ви помоля да ми отговорите на следните четири въпроса:

1. Кой би го купил? (Това е трафик.)

2. Какво можете да му кажете, за да го убедите да го купи? (Това е разговор.)

3. Можете ли да си позволите да достигнете този потенциален купувач? (Това е икономика.)

4. Може ли той да ви даде пари? (И това е икономика.)

Това, което искам да знаете за Триъгълника е, че в него трябва да се движите по часовниковата стрелка, за да решите как да продадете нещо. Това означава, че първоначалното умение, което трябва да усъвършенствате в маркетинга, е да мислите в обратна посока назад във времето. За да изградите фунията на продажбите, трябва да започнете с края на ум. Да стартирате от края и да изработите пътя си до него от началото. Трафикът идва във фунията в началото и се движи по часовниковата стрелка към икономическия край.

Маркетинг и рекламният експерт Пери Маршал в книгата си, издадена в САЩ, "80/20 продажби и маркетинг"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ