Трогателен филм от Китай се обявява в защита на неомъжените жени

В китайското общество има често срещана дума - „шън ню“. Тя се превежда буквално като "оставени жени", "непожелани", "непоискани". С нея се назовават дъщерите, колежки, съседки, приятелки и познати, които са навършили 25-годишна възраст и не са се омъжили. Тези момичета и жени са отритнати от околните, считани са за незавършени личности, социално нереализирани, и са по-малко уважавани - както от жени, така и от мъже.

Но това не е основният им повод за тревога. Той е друг - това е поведението на родителите им. Майките и бащите на жените, надхвърлили 25-ата си година без съпруг, ги притискат да се омъжат възможно най-бързо, като ги обвиняват, че са твърде претенциозни. Те смятат, че вината е тяхна. 

Това разказва трогатален рекламен филм на китайската марка козметични продукти с грижа за кожата SK-II. Филмът се сдоби с международна популярност заради истинските истории, разказани в него, и реалните жени и родителите им, застанали открито пред камерата. 

Една от жените, участващи във филма, през сълзи разказва, че са най-тежки за нея дните около китайската нова година, когато се прибира у дома и започва да слуша множество обвинения на роднините - защо не се е омъжила още? Майка на друга споделя, че винаги е смятала, че дъщеря й изглежда малко невзрачна - сигурно затова не е могла да си намери мъж. Момиче казва, че в китайското общество е на най-голяма висота уважението към родителите, а ако си дъщеря, която не се е омъжила, значи ти не ги уважаваш.

Авторите на филма посещават пазар на булки - едно от местата в Китай, където родители носят снимки на неомъжените си дъщери "сатри моми" над 25 и ги обявяват за "продан" - опитват се да им намерят мъж. От козметичната компания създават необичайна акция на този пазар.

Мотото на филма, отправено към младите дъщери, е "Не позволявайте натискът да диктува бъдещето ви". Ето и видеото. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ