Търговските вериги на бъдещето

Търговските вериги на бъдещето

Търговските вериги придобиват постмодернистичен уклон. Не, това не означава, че в магазините им ще се появят арт инсталации. Става дума за нещо друго – притиснати от новите технологии и голямата конкуренция търговските вериги се диверсифицират като все по-често се преориентират към „разбиването” си на малки, тясноспециализирани магазини, твърдят анализаторите на PwC US и Kantar Retail.

За по-малко от десетилетие, светът на големите търговски вериги тотално ще се промени и ще заприлича на високотехнологичен, уличен пазар с множество малки „будки” и „лавки”, смятат те.

Прогнозите им са публикувани в новия доклад „Търговските вериги -2020”, изготвен съвместно от PwC US и Kantar Retail. В него експертите съветват мегамаркетите да намалят размерите си и да се подсигурят с по-качествено оборудване и услуги. И да започнат да учат как да се справят с разликата в доходите на своите клиенти, както и да работят в условия, в които обществените класи определят динамиката на пазара.

„Ритейлърите трябва да са наясно, че ще се появи многоканална среда на търговия. Такава, в която потребителите ще идват само ако припознаят опит, подобен на пазаруването онлайн. Тази многоформатност в съчетание с малки, тясноспециализирани магазини, ще отвори пътя на бъдещия ръст”, се казва в доклада.

PwC прогнозира, че всичко това ще е реалност през 2020 г., когато мегамаркетите напълно ще се преместят в интернет. По мнението на експертите, участвали в съставянето на доклада през следващото десетилетие на завиден ръст ще се радват дискаунт веригите, като в същото време със сериозни проблеми ще се сблъскат продуктовите, фармацевтичните и многофукционалните големи магазини.

Изследването също така прогнозира, че през 2020 г. ще се формират две основни потребителски групи: възрастни, консервативни клиенти над 50-те, преживели рецесията и млади оптимисти до 30-годишна възраст.

„Демографската и финансова пропаст между потребителските сегменти ще стане още по-широка, като ще се появят сегменти с очаквания, различни от търговските предложения. По тази причина ритейлърите трябва да забравят универсалния подход и да започнат да се вслушват в индивидуалните потребности, ако искат да оцелеят. Ще се справят и прогресират тези, които разнообразят портфолиото си с по-малки формати на оснвоните си артикули и предложат по-нишови продукти, ориентирани към таргетирани сегменти.”, препоръчват експертите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ