Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Уроци по невербална комуникация от един бивш служител на ФБР
Джо Наваро е експерт по невербално общуване в САЩ. Неговият професионален опит е необикновен – той е работил години за ФБР, помагайки в обучението на американски спецагенти и шпиони. Невербалните сигнали са особено важен елемент от тяхната работа, посочва Наваро. Сега Джо е преподавател и автор. Той се занимава с това да обучава компании и служители да се държат така, че да утвърждават положителна представа за своя бранд.
„Определението за невербална комуникация е, че тя е всичко, което се комуникира без да се изказват думи, включително мисли, идеи, настроение и намерения“, твърди бившият сътрудник на ФБР.
Наваро посочва следните най-често срещани грешки в тази област, правени от хората в бизнеса.
Твърде небрежен външен вид. Естетиката е всичко, уверява той, и отбелязва, че хората се представят чрез облеклото, колата, която карат, чистотата на помещенията, които обитават.
Не използват синия цвят. Неслучайно американският президент Барак Обама и изпълнителните директори на много водещи компании в САЩ правят пресконференции, заставайки на фона на синя завеса. Синьото има успокояващ ефект. Освен това е цветът на самоувереността. Ето защо по време на кандидат-президентски дебати в Америка се стига до там участниците да спорят кой с какъв нюанс на синьото ще бъде.
Липса на активно посрещане. Представете си рецепционист, който седи с ръце на клавиатурата когато се приближите към него. Сега си представете друг, по-енергичен, който се изправя, за да ви поздрави, и ви подава ръка за ръкостискане. Знаем от изследвания на човешкото поведение, че когато правим неща, считани за про-социални, ставаме по-убедителни и по-влиятелни хора. „Ако вляза в банка и трябва да извървя целия път до мястото, където е мениджъра, ще се почувствам различно спрямо това, ако вляза и той стане от бюрото си и се насочи, вървейки към мен“, посочва Наваро.
Закопчана до врата връхна дреха. Много по-положително се възприема полтик, който по време на среща си сваля сакото – така изглежда сякаш е приземен и се захваща за работа. В същото време публичните личности, които нарочно носят догоре закопчани якета и сака подават сигнал, че се разграничават от останалите. Колкото повече се вижда от гърдите на човека, толкова по-честен е възприеман той, казва Наваро.
Неправилен избор на място за публична реч. Мартин Лутър Кинг е говорил многократно за това, че има една мечта, но изнася прочутата си реч пред мемориала Линкълн във Вашингтон. Мястото по-късно става символ на движението за граждански права. Друг пример: Роналд Рейгън прави известната си реч пред Бранденбургската врата близо до някогашната Берлинска стена. Ако беше изрекъл речта си „Свалете тази стена“ от хотелската си стая, едва ли тя би имала същия ефект.
Липсващи маниери. Вие и служителите ви държите ли се добре с външни хора? Държите ли се добронамерено и приятелски помежду си? Усмихвате ли се? Задържате ли врати? Пускате ли другите да минат пред вас? Това са все знаци, които издават особеностите на личния и вътрешнофирмен харакер. Всички се впечатляваме от хората с добри обноски (както и от тази с подчертано лоши).
Пренебрегване на значението на повърхностите. Нещата, които пипаме, също имат значение за невербалната комуникация. Изследвания показват, че автобиографиите, изпращани по пощата принтирани на хартия за 24 паунда, вместо за 20 паунда, получават по-добри оценки.
От Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.