Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Усмихнат, Ядосан и Намръщен в продуктовия дизайн на колите
Погледнете картинката вдясно. Това е автомобил Toyota Prius, заснет от позицията на човек, застанал директно пред него. Какво мислите? Вероятно на мнозина от вас би се сторило, че колата сякаш има физиономия и ви наблюдава? Или поне, че тази кола има някак различен вид и излъчване, в сравнение с други модели на останалите марки. Твърде различна е от черния, луксозен Maybach Exelero например, чиято предна част изглежда според много хора малко намръщена и разгневена.
Ако имате чувството, че Toyota Prius ви гледа някак приятелски и усмихнато, а други коли ви се мръщят, не сте само вие, успокояват авторите в LiveScience.com. Хората по природа са склонни да виждат лица и черти на физиономии в колите. Маркетингът и продуктовият дизайн умишлено се заиграват с това. Изработват се и след това се предлагат на пазара различни стоки, в които потенциалните клиенти ще разпознаят някаква физиономия.
Купувачите персонифицират колите, посочи европейско проучване. Според него хората предпочитат колите да бъдат най-вече „с доминиращ вид, мускулести/силни и малко разгневени“, за да ги купят. От EFS Consulting Vienna направиха изследване по темата през 2012 г. и установявиха, че колкото по-ядосана изглежда една кола, толкова повече я искаме. Привличат ни автомобили, излъчващи сила. Всичко това има отношение към производството и продуктовия дизайн, не само на колите.
Изследването почива на разбирането, че хората виждат лица и човешки характеристики във всичко – не само в продуктите, но дори в резенчетата чипс или в облаците. Този феномен се нарича пареидолия. Учените го изследват и опитват да обяснят какво точно се случва в човешкия мозък, за да виждаме лица в неодушевените предмети. Техните заключения ще помогнат на автомобилните производители да правят коли с по-впечатляващ вид, които предизвикват подсъзнателен интерес сред купувачите.
Американската докторантка Линда Мийслър представи преди години на конференция в Чикаго проучване, свързано с еволюционната теория. Според него хората изпитват симпатии и положителна емоционална реакция, когато съзират бебешки лица. Такива могат да бъдат разпознати докато те наблюдават предната част на някои автомобили. Ето защо са им симпатични част от ретро колите с 20% по-големи фарове, 20% по-малка решетка на предницата, с компактен или умален размер.
Повечето от клиентите обаче не искат „сладка“ кола с бебешки вид (хората предпочитат автомобилите със сърдита, малко разгневена физиономия, готови сякаш да вдигнат скорост и прах след себе си). Има и купувачи, на които този вид модели се харесват. Въпреки това се смята, че тактиката със създаване на продукти с бебешки лица може да бъде полезна, не в автомобилите, а в производството на мобилни телефони.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.