Факторът Facebook

Факторът Facebook

Кои са вашите фенове във Facebook? Най-добрите ви, най-верни клиенти.

Дебатът във връзка със стойността на феновете във Facebook за марката продължава да се води в европейските и американски медии за маркетинг. „Не ми харесва да изказвам аргументи, без да имам солидни доказателства. Затова се зарадвах да видя, че анализаторът Джина Свердлов от Forrester Research е приложила реално статистическо моделиране по въпроса в нов доклад, озаглавен „Факторът Facebook”, пишще в сайта на списание AdvertisingAge авторът Джош Берноф.

Той разказва за техниката на Джина за измерване на значението на Facebook феновете: използвайки статистически подход, наречен логистична регресия, тя е изследвала голям брой фактори, които потенциално допринасят към това дали един потребител ще купи, обмисли или препоръча марката. Подходът е приложим за всяка марка. Конкретният доклад изследва специално фен масата на най-голямата верига за електроника в САЩ – BestBuy, марките Coca-Cola, Walmart и Blackberry. Резултатите се смятат за много показателни. Ето някои от данните и изводите в доклада:

      ● За всичките 4 изследвани марки, да си фен във Facebook означава, че се увеличава вероятността за покупка, обмисляне и препоръчване. Например, 79% от феновете на BestBuy в социалната мрежа са направили някаква покупка чрез фен страницата в последните 12 месеца. 74% от тях препоръчват марката. Процентът на хората, които препоръчват, но не са фенове, е бил 38. Ето защо се смята, че обвързването с марката във Facebook увеличава реалните действия и препоръки на хората.

      ●От всичките, зададени в рамките на проучването въпроси следва, че да си Facebook фен е фактор, който оказва повече влияние върху поведението на хората от който и да е друг. Специално да си фен на BestBuy например, упвеличава вероятността, че ще купиш от веригата 5,3 пъти, сочи изследването. Следващият по ред най-силен фактор, който определя мотивацията за покупка, е да си проучил предварително потребителската електроника, което, за сравнение, увеличава вероятността, че ще купиш от BestBuy едва 1,4 пъти.

Този модел и изводите по-горе се повтарят и са валидни по един и същи начин за всяка една от изследваните марки. Например, да има магазин Walmart наблизо удвоява вероятността, че ще купиш от веригата , но да си Facebook фен на марката увеличава тази вероятност повече от 4 пъти.

Означава ли това, че трябва да насочите основна част от бюджета си за маркетинг към изграждането на нови фенове в сайта? Не! Въпреки че има силна взаимовръзка между тези позитивни за марката поведения и нагласи на потребителите-фенове, все пак се смята, че в много случаи, ако уголемиш базата от почитатели изкуствено, тези фенове ще бъдат по-малко търсещи и склонни към покупка от средното ниво.

Това, което този анализ показва, е че т. нар. "фенство" има някаква стойност. Според него Facebook феновете са по-склонни да купуват и препоръчват. Ето защо да ги „отглеждате“ и захранвате със съдържание и интеракция в страницата ви в социалната мрежа си заслужава усилието. Чрез социалната мрежа имате възможност да ги подтиквате не само да купуват (което вероятно правите с реклама), но и да разпространяват съобщението на марката ви. За компаниите, които не снабдяват феновете с това, което искат – взаимодействие, съдържание и неща за споделяне – това е призив за пробуждане. И ако марката ви няма фен страница във Facebook, според доклада вие сте заседнали в маркетинг мисленето на миналия век.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул