Фалшиви профили подвеждат хора и фирми във Facebook

Фалшиви профили подвеждат хора и фирми във Facebook

Фалшиви профили подвеждат хора и фирми във Facebook

Разследване на BBC показва, че големите компании отделят твърде много пари за реклама във Facebook, докато в сайта има много, фалшиви профили. От фалшивите регистрации масово се кликва бутона „like” или харесва ми“. По този начин рекламодателите са заблуждавани, че към тях проявяват интерес реални хора.

Освен това, според британската новинарска мрежа е от значение за Facebook маркетинга и фактът, че много от потребителите в социалната мрежа са излъгали при обозначаването на личните си данни. Така, реално съобщението, което е обещано да бъде максимално таргетирано, не попада на правилното място. И пред правилната аудитория.

Във Facebook има фалшиви профили, които се управляват от компютърни програми, за да разпространяват спам, обясни експерт в областта на онлайн сигурността.

Броят обозначения „харесва ми“ се счита за важен показател от маркетинг отделите, защото след като потребителят е кликнал този бутон и е станал фен, той започва постоянно да получава съобщения в началната си страница във Facebook от марката. Някои от компаниите се гордеят с това, че са привлекли фен база от милиони потребители.

Основните приходи на Facebook идват от реклама. Наблюдателите очакват с интерес послдната статистика на сайта, която ще излезе на 26 юли. Тогава ще стане ясно какви са последните рекламни приходи на най-голямата социална мрежа откакто беше обявено първичното й публично предлагане.

По-рано тази година от Facebook обавиха, че 5-6% от всичките й 901 млн. потребители са фалшиви. Това означава, че в сайта има над 54 млн. фалшиви профила. Смята се, че това са предимно разпространители на спам, които предават опасни линкове или нежелани търговски съобщения с измамна цел, за да се облагодетелстват от тях. Някои от тези профили са управлявнаи от компютърен софтуер. За него стои един човек, който ръководи хиляди фалшиви идентичности.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ