Хуморът - това конкурентно предимство на бизнеса

 Хуморът - това конкурентно предимство на бизнеса

Този месец Facebook без много фанфари, тихичко назначи нов служител - Рики Ван Вийн. Той е съосновател на популярния в Щатите комедиен уебсайт CollegeHumor. Премести се в изцяло нова роля - като ръководител на глобални криейтив стратегии в компанията. 

Ван Вийн далеч не е първият комедиант, или просто забавен човек, който е поканен да приложи таланта си в голяма фирма. Назначаването на такива хора е тенденция, която подсказва, че бизнесът поставя приоритет на хумора. Компаниите започват да осъзнават колко голям актив може да бъде забавлението на работното място. осоено когато става дума за създаване на съдържание и маркетинг, насочени към по-младите поколения. 

Друг пример е колумнистът в сайта на списание Inc. Стив Коуди. Освен че е главен изпълнителен директор на пиар фирмата Peppercomm, той всеки месец се изявява като стенд-ъп комедиант в нюйоркски клубове, споделят от изданието. 

Хуморът и бизнесът вървят ръка за ръка. Служителите на Коуди например се назначават, за да се научат и как да изнасят добри комедийни представления. По думите му чувството за хумор може да оформи по-добра офис култура, заздравявайки личните връзки между служителите. Това подхранва екипната работа и сътрудничеството. Може да доведе до вид твърческо мислене и склонност към помощ, които да изведат компанията напред.

Освен това, хуморът е страхотен начин да се различи работното място от конкуренцията. Особено, ако потенциалните клиенти обичат да гледат развлекателни шоу програми. Апетитът за смях на пазара на медийно съдържание никога не е бил по-голям. 

Как най-добре хуморът може да послужи в маркетинга? 

Бъдете истински и постоянни в излъчването на забавление. Не можете да направите големи промени само за ден, предупреждава Коуди. Освен това, забавлението все пак не е подходящо за ултраконсервативния бизнес, като например Goldman Sachs.

Хуморът има отношение и към лидерството. Ако прави шеги, шефът се утвърждава като по-близък до служителите, като човек, към когото те може да не се страхуват да се обърнат, както и като по-уязвим. Но ако той се държи шеговито, останалата част от офиса ще намери мотивация също приспособи шеговитата гледна точка. 

Един от любимите примери на Коуди за успешна употреба на хумор за привличане на вниманието от бранд е Air New Zealand. Компанията взема един традиционно скучен аспект от бизнеса - видеоклиповете с инструкции по време на полет, и го преобръща с главата надолу в забавление. Чрез серия от идеи в партньрството с националния отбор по ръгби на страната, известни и обичани знаменитости. Така авиопревозвачът успява да привлече вниманието на милиони зрители и да ги разсмее. 

Съвет: Когато се колебаете дали да се пошегувате, по-добре недейте. Една класическа грешка, която може да направи компанията, е да направи несполучлив опит за шега и така да отблъсне хората. Този "капан" се улеснява допълнително от социалните мрежи, където се поражда на първо място съдържанието. Въпреки че редица марки успяха да направят и гафове в по-големи платформи. Например в маркетингови кампании с национален обхват. Най-лесното решение, според Коуди, е да се мисли с главата, със сърцето и да се обърне внимание на интуицията, преди да се направи решителна стъпка напред. Запитайте се дали шегата ви би могла да се изтълкува от някого неправилно, дори вие никога да не бихте го сторили. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ